igår

igår så han jag med riktigt mycket. för först så jobbade jag mellan 10-15 ja jag vet det är typ assa lite och men ändå. jag jobbar lördagar så sällan nu mera och det är jätte skönt. för dom som jobbar extra och så vill det hellre och då kan dom jätte görna få gö det. i alla fall för min del. jobbar ändå så mycket på dagarna. men i alla fall så efter jobbet så skulle jag hem till ösmo. och från tyresö så tar det typ 1½ timme. men jag har ju min stig larson bok och läsa så det är lungt. den är typ som en hel tegelsten så om det kommer nån som vill döda en är det bara och sikta och kasta den. men för att komma till ösmo får man först åka buss sen tåg sen byta i vh till tåg igen och sen buss. sen va jag hemma och nej men då är inte ens maten klar jag ba jaha. så jag fick gå runt lite i huset och se så att allt såg rätt ut. och så letade jag efter en sladd till min gammla ericsson mobil. för att jag ska försöka och lägga över bilder till datan. och jagvet att jag har provat en gång tidigare och det måste ha vart för över 5 år sen. men den letade jag efter i alla fall. men jag hittade deninte menjag hittade en massa annat roligt i stället. mamma börjad och gnälla över att jag måste ta hem eller slänga mina grejer som hon har där. men hallå dom trivs ju så bra där. det är en stor kartong med bara häst grejer typ täcken schabrak en gammal kavaj ridbyxer som jag inte använder längre typ tre träns och typ assa mycket ponny saker och typ 5 grimmor+en lädergrimma ja och så grimskaft och massa sånt. och mina boot som va jättte dyra och benskydd till både ponny och häst hmm vad har jag mer. ja i alla fall ganska mycket saker. och det har jag i alla fall värkligen inte plats för hemma nej tack. och tycker hon att jag ska ha det i stallet för att jag har ett skåp i baracken. hahahahahahahahaha assssååå nej det får värkligen inte plats där det är överfult med häst grejer där oxå. där har jag ju typ 10jackor mer schabrak och lindor ett träns benskydd en kavaj och allt sånt+typ alla mina ridkläder.så nej det får inte plast. jag få knappt plats med allt som jag har där lixom.så nej det får stå kvar hemma. och sen har jag en kartong med en massa skolböcker ifrån typ 7-9 och ja dom ska oxå va kvar det kan ju va kul nångång i framtidenoch inte att fan va jag sög. och så är det en massa polluxböcker och minhästen tidningar och ja dom ska oxå sparas det kan ju va kul och lösa när man blir 45. så nej inget ska slängas som är mitt utan min godkännande. och nejjag har värkligen inte tid och lust och sitta där en hel dag och ränsa ut det jag inte ska ha och det jag ska ha. ja men i alla fall sen så åt jag middag. lasagne så jävla gott. sen cyklade jag till stallet för jag hade diamant. och ja han va mer grå är vit för hästkräket typ älskar och rulla sig så då fick man borsta. sen så red vi ut och det va så varmt och skönt. och han tycker att det är så roligt och rida ut och jag med för den delen. slippa ranta-runt-ir-ingen lixom. men han är alltid piggare när han vet att man är på väg hem då går det typ dubbelt så fort som på ditvägen. och då hinner hanine riktigt se allt som han ska va rädd för. annars så brukar det va tvärnit hoppa till höger fortsätta i fullfart framåt tvärnit hoppa till vänster fullfart framåt. tur att han håller upp huvudet säger jag bara. men annars så går det ju bra. sen så va det bara det roliga kvar mocka och göra maten. han har typ alltid party i sin box. sen så cyklade jag hem efter som jag måste hinna kolla på robinson. och där hemma så väntade min popcorn skål med popcorn jag ba mmmm. så jag satt där nere vid brasan och kollade på tv sen så åkte jag hem vid tio. och va hemma vid efva. så snackade jag lite med jonte sen gick jag och la mej typ ganska så trött.




jag och diamant

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0