fika

japp idag står fika högst upp på mitt schema. jag vet redan nu vad jag ska ta. hehe och det är en skagen macka UTAN citron. uch jag fattar inte varför dom ska envisas med att förgifta hela mackan men citron. nej jag väljer och ta bort den innan den ens hamnar där. det va som en gång när jag bestälde en sallad och det va ärtor i den. assså jag äter inte ärtor. jag hade frågat om det va en massa saker i som jag inte ville ha men förlåt jag glömde fråga om dom brukade ha ärtor i. men jag började och försöka och äta runt ärtorna gick inte så bra. så det va bara och börja och beta. och jag är grymt bra på och rensa och peta i maten och lägga allt äckligt i ett hörn av tallriken. men ja det tar ju lite tid. specielt om det är ärtor. så när jag hade petat klart hade dom andra ätit upp:). då bestod halva min tallrik av ett berg med ärtor och resten va ätbart.

vad har vi lärt oss av detta..... jo fråga om dom brukar ha ärtor i salladen och har dom det ta bort den.

hehe ja hon som kom och hämtade vår mat sa lite skämtsamt
-hehe du tycker inte så mycket om ärter va?
jag ba va fan ser det ut som att jag älskar det och lägger dom i en hög för att äta upp alla sen och värkligen njuta av dom... fast det sa jag inte. jag svarade typ bara
- nej jag tycker inte om ärtor.

men i alla fall när jag beställer mat så kollar jag alltid vad det är på och i maten och tar bort det som jag inte vill ha. ibland blir det mer utan än vad som är i maten. dom typ bara kollar på en och typ ba vafan ska du ha i igentligen hehe. men det är sån jag är.

förut när vi åt sallad hemma så hade vi allt i en skål men det resulterad i att mamma som sitter breve mej. att hennes tallrik bestod ut av endast majs,ärtor,oliver och svamp för det va det jag hade petat bort och lagt på hennes tallrik. så efter några gånger så tyckte inte hon att det va gott och bara äta sånt så då delade vi upp så att alllla grönsaker fick ligga i en egen skål. så att man kunde plocka det man ville ha:).

hmm ja nu har jag nog inte så mycket mer och skriva eller heheh jag skulle kunna mala på tills jag får förhårdnader i fingrarna men jag vill ju inte att nån ska dö av tristes som skulle råka läsa detta.

nej nu  så jag ska ta och väcka törnrosa i stället

men ha det så bäst

Kommentarer
Postat av: m-l

Jag får en rolig stund varje gång jag läser din blogg

2009-10-03 @ 18:46:54
URL: http://miliscarlsson.blogg.se/
Postat av: Camilla

ja jag med, du skriver på sånt härligt sätt, kanske för att man oxå vet hur du är som person! hehe :)

2009-10-04 @ 01:07:41
URL: http://engstrom.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0