sorg

idag går dagen i sorgens tecken. och det är en grå och trist dag för mej idag...

allt började med att jag skulle gå till bussen och då brukar jag kolla åt parkeringen så att jag ser att min bil står kvar. men jag såg den inte. jag gick närmare och såg den inte börjar få panik. sen står jag på min parkeringsplast och ja där är ju inte min bil. det ligger glas på golvet. så jag fattade ju att den va snodd. jag åkte till jobbet för jag skulle få massage av lena klockan 9.00. och det va ju jättte skönt. man känner sig som en ny människa:) något groggy bara men skönt. sen ringde jag till pappa och frågade vad jag ska gö. men innan jag han ringa till polisen för att anmälla den stulen så ringde dom från haninge polisen. och sa att min bil hade vart med i en liten olycka. dom hade asså snott min bil sen kört och sen frontalklockat med en annan bil i jordbro. så nu stod den på blockstensvägen i jordbro. jag säger bara jävla invandrar jävlar som snodde min bil. och varför jag vet att det är turkar är för att det bara bor turkar där. fan släng ut dom från detta land eller lär dom vad som är rätt och fel, ditt och mitt. för det verkar dom inte riktigt veta. så min pappa fick åka och kolla hur det såg ut. och ja det va inte så mycket och göra nått åt den. motor huven va helt intryckt rattlåset va trasigt rutorna va trasiga. och det stack upp kablar där dom hade startat den ifrån. så det va bara och ringa bergaren och köra den till hagaskroten för att dö. jag va aldrig och kollade kände att jag inte ville kolla. det räkte med att pappa sa att den såg för jävlig ut och att det bara va sorgligt och se den. och jag kände att jag inte behövde det.

jag känner mest bara ta jag tycker synd om min bil. och ja jag vet att det bara är en sak och att den inte har några känslor. men jag kan nästan se det framför mej hur den krockar i en annan bil och att den blir mosad och förstörd. hur plåten böjer sig och glaset går sönder. hur inredningen blir intryckt och den blir mer mosig för varge sekund som går. hur den stutsar tillbaka av motståndet som blir av krocken och från den andra bilen. hur den rullar sina sista metrar och centrimetrar. innan den står helt stilla för alltid. att den aldrig mer kommer och rulla nå mer. ljudet..ljudet som måste ha blivit när stackars marit och det andra bilen körde in i varan. ljuset av när plåten böjs och glaset krossas. och så tänker jag på hur dom måste ha kört med den innan. säkert kört alldeles för fort och växlat fel och kört för hårt på alla växla innan dom växlade upp. ja allt sånt som man inte ska gö med stackars marit. hur dom krossade rutan slet loss för att kunna starta den. och den som alltid ha startat. startade så snällt så även nu. fan att den inte kunde krångla lite.

det som oxå är tråkigt att pappa har ju tagit hand om den här bilen så bra och den är ju i sånt bra skick för att va från 1985. vist den va lite rostig men inte så farlig. den va vit och fin och gick som en klocka. den startade alltid och den va pefekt för mej.

men ja nu så står den på hagaskroten och väntar på att bli platt. få åka till bilhimmlen och få va men en massa andra bilkompisar. i bilhimmlen så är bensinen grattis och det är alltid bra väder så att det inte behöver komma vatten i bagageluckan. men om det skulle börja och regna så har du en handduk där. och det är vägar utan röljus. bara motorvägar och fina mysiga landsvägar. och där behöver du inte oroa dej för om nått skulle gå sönder för där kommer du och va som ny. som du va när du köptes vit fin bland och ny vaxad. hehe du kommer och få välja själv vad du vill lyssna på men om du vill höra på mamma mia på svenska så satt den i sterion. men nu får mormor tillbaka sin bil. mette-marit va hennes bil en gång i tiden innan min mamma fick den och innan jag fick den. så nu kommer hon och få tillbaka sin bil så dom kan ut och åka på landsvägarna igen. hoppas bara hon tycker om min mamma mia på svenska.

men som pricken över i:et så fick jag en p-bot. ja men det är ju så klart jag betalade ju inte för mig. och då får man ju inte stå där. men att bilen va totalkvaddad och motorhuven stod som ett v det tog dom ingen notis för. nej alla som står på en betalparkering måste betala fö sig oavset skick på bilen eller om den har blivit snodd och sen krockad och sen att polisen har ställt den där för att inte fler ska skadas. kanske polisen kunde ha lagt i en tia så att jag hade fått slippa en p-bot. men nej då. man får väll bara hoppas att dom inte fastnade på nån fartkamera oxå eller varför inte åka igenom skattetullarna. men vi ska ringa och snacka med dom. det kan ju inte va meningen att man ska behöva betala för det. lixom vad är det för samhälle vi lever i.

nej och min enda tröst i hela den här sorgliga historian är att jag bara hoppas att dom som snodde min kära bil och sen krockade med den dog. jag värkligen hoppas att dom antingen dog eller blev regält skadade. minst fick wiplers eller hamnade i rullstol. eller om det inte blev så så får man väl hoppas att dom bröt näsbenet eller nått annat ben. eller åtminstone tappade en tand eller två. men hälst så vill jag att dom ska bli regält skadade. och så ska jag komma med en stor fet buket med tisstlar och brännässlor på begravningen.

nej det känns bara så tungt just nu.

det är bara bit i hop eller bryt i hop

och idag har jag gjort både

R.I.P MIN ÄLSKADE METTE-MARIT

†1985-2009






Kommentarer
Postat av: ....

JÄVLA TURKAR och INVARNDRARE!!! UT MED DEM FRÅN VÅRAT LAND! jag går i skolan och där e det verkligen invardrare som är som vi vanliga männsikro, men sen kommder dme här jävlarna in i vårat land och ställer till det för OSS vanliga svenskar!!!vi som sköter oss varje dag osv.det gör det svårt för sitt egna "folk",dem försvårar sig bara för sig själva! Jag hoppas att dessa som krockade verkligen skadade sig så rejält att dem får men för livet.OCH utkastade fårn vårat land.

Det borde vara en lag att om man som invandrat i detta land har bgått rån,stöld,männsiko brott, måste omgåenade utvisade från detta land och aldrig mer får sätta sin fot i vårat vackra land.



Vi är för svaga här i svergie mot dessa brottslingar som dessutom kommer undan med alla brott.Jga är ingen rassist,men jag blir så arg när vi med våra skatteongar förösker vara snälla mot dessa som har invandrat in i vårat land, och begår brott. ut med skiten bevara eliten!

/you know who :) i think ... :)

2009-09-11 @ 00:14:45
Postat av: saraaaa

ja stackars lilla mette-marit!

Men nu är hon i bildhimmelen, och det är som du säger, hon åker glatt runt på full tank och slirar lite i kursvorna bara för att det är kul :)



<3

2009-09-11 @ 14:02:45
URL: http://sariih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0