ledig

idag hade jag min lediga måndag. gud vad jag bara älskar mina lediga måndagar. det är helt klart värt att jobba lite helg för att få va ledig på måndagar. det är helt guld. så vad ha jag då gjort på min lediga dag. ja jag började med att ta lite sovmorgon. vilket va jätte skönt. menjag hade lite svårt och somna igår kan ju bero på att jag smälde i mej en halv paradis ask igår innan jag gick och la mej. så blev jätttte pigg. men tillslut så somnade jag. sov kankse till 09:00. sen gick jag upp åt frukost i lugn och ro. hoppade i spring kläderna och gav mej ut på min vanliga 7kms runda. haha och ja broddarna va på. det funderade så bra så. dom glider lite men inte så mycket och det får man nästan räkna med. en jag slipper i alla fall blida runt som bambi på ha is när jag har dom:).
.
sen gick jag ner till ica och köpt lite lunch och mat till nästa vecka. eller snarare till den här veckan. det får bli kyckling sallad. gott. sen slog jag in lite julklappar och det här med paketinslagning är verkligen inte min grej. tur att jag inte jobbar i en sån butik som behöver så in så ofta. för haha det är mer tejp än papper.
.
sen åkte jag ner till stallet. alla djuren skötte sig jätte bra. jag hade tänkt att jag skulle rida ut på diamnat. men då hade inte han några broddar och det kände jag att jag ville ha nu när dte är lite snö på marken. så nej vi fickrida dressyr. men det gick faxist bra. det kändes kul. jag jobbade mest bara på basic att han ska lyssna på mej och inte bara springa på i det blå. nej men dte va kul att dte gick bra :)
.
sen på min lektion så red jag viola. vi fick välja häst och jag sa att jag kan rida vems om helst utom el passo så jag slapp honom. det va jag mycket glad för. men det gick jätte bra med lilla viola. jag va på henne från början att hon skulle trava på och inte bli superkort. som hon har så lätt för att bli. hon blir superkort drar in och upp huvudet och lämnar bakbenen hemma i stallet.
nej men hon jobbade på bra idag så det va kul. vist hon ser ju ut som greve drakula ibland men hon jobbar ju fortfarande på och då är jag nöjd.
.
men nu är jag trött. haha va typ helt slut efter att ha ridit diamant. man får jobba så himmla mycket med benen. för att få honom loss. han tappar typ bogarna och man måste få tag på yttersidan i högervarv och då måste man jobba jätte mycket med höger skänkeln så att man fåt tag på den. samtidigt som man måste va på honom så att han går frammåt och att han formar sig i volterna. så jahan är inte helt lätt. haha men det vet jag ju. därför som jag mest rider ut på honom ;) och för att vi tycker att det är kul:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0