julbord

i lördags så va det dax för årets julbord med jobbet. i år skulle vi till stadshuskällaren. men innan det så började jag min dag i ett varmt och skönt sats spårvangshallarna på birger jarlsgatan. det va ett otroligt fint sats. högt i tag och jätte snygga väggar :) haha ja om nu väggar kan va fina så va dom här det. själva pass lokalen va oxå super fin med högt i tak och ja bara så fin. det att köra mitt vanliga bodypump pass. men det va det nya programmet det har jag bara kört halva ut av så kände att jag inte riktigt hängde med. men ja jag va ju inte själv som inte riktigt hängde med. för det är ju nytt för alla :). men det nya programmet kändes bra. bara man kommer in i det så kommin i det och kommer ihåg vad man ska göra vart och när så kommer det och kännas bra. det är lite svårt när man ska ligga på lådan och samtidigt försöka och lyssna på vad man ska göra. så om man inte fattar får man vrida på huvudet och se vad intruktören eller dom andra gör ;). 
 
sen efter träningen så åkte jag hem skrapade fram bilen. kollade innan så att det startade. det gjorde den. duktig bil :). sen blev det att ta fram stridsyxan och gräva fram bilen under 20cm snö och 1 dm is. sen så tog typ torkarbladen så klart bara på två ställen. uppe och nere där man sittar tar dom absolut inte. den låg lixom som en okokt makaron på rutan. blev inte bättre efter ett tag. så fick åka ner till ösmo genom att typ titta på andra sidan där torkarbladet tog bättre. men väl nere i ett kallt stall så gick det bra. blev att rida ut mocka fixa och sen åka hem. på med värmen torkarbladet sög fortfarande. upp med mobilen ringer hem och frågar om pappa är hemma (för ja det va inte han som svarade). han kom precis hem. tur för mig. så jag åkte hem och så fick pappa hjälpa mig med bladen. jag som hade köpt det dyraste som fanns på biltema. så nu fick han nästan säga vad va det jag sa du skulle köpa dom med silicon i.. men men jaja nu har jag skrivit upp numret på dom som jag ska köpa så får göra det. haha han tyckte att vi kunde spara dom som jag hade köpt och sätta på dom till sommaren.
 
sen åkte jag hem och började och göra mig i ordning för julbord. jag hade redan tänkt ut vad jag skulle ha på mig och hur jag skulle ha håret. skönt för nu började jag få lite ont om tid. jag skulle nämligen åka in vid 5 tiden för att ta en öl innan med några innan själva julbordet. jag han haha typ precis ;). åkte in till rådhuset tror jag och gick till mästare anders där dom andra satt och tog en öl. haha vad skulle jag göra utan gps:en i mobilen. haha jag skulle aldrig att hittat till så mycket saker. jag funderar på hur jag gjorde innan. jo jag befann mig inte inne i stan så ofta och jag gick inte till ställen som jag inte hittade till.
 
sen gick vi vidare till stadshuskällaren. där mötte vi alla andra. både haninge gänget och tyresö gänget mycket trevligt. även om man inte han prata med så många ut av dom. sen till maten då. ja den va helt okej. det som jag åt va gott. men jag tyckte att det fanns mycket konstigt. ja mycket pateer, syltor och konstiga kleggiga röror och ja inlagda saker och grisfötter hit och dit. haha jag och helena stod vi korven ja inte prisns korven utom med salami korven. jag tycker om salami och sån typ av korv. men det va många som såg så konstiga ut. haha så jag sa- ja inte för att jag vet om man kan säga det här, men nu vet ju jag att det är dött djur men det här ser värkligen ut som ett dött djur som aldrig har vart ett levande djur. haha en gubbe som brevid började och ass garva. haha det kag menade va inte att det va ett dött djur för ja jag vet att korv är nermalt slaijm produkter från djur. men den såg så grå och tråkig ut helt livlös lixom som att den va helt likblek. 
 
sen fanns det ingen ostkaka och ingen gröt. men det jag åt va gott vilket va lax, sill, ost, ägg halvor, nån räksallad och svamp paj. sen åt jag ju såklart efterrätter och lite godis :). det va gott i alla fall. sen satt vi och pratade och tog det lugnt. men jag va ganska så trött efter att ha hållt på hela dagen. så vi satt kvar ett tag och pratade sen gick jag och några till vidare efter julbordet och tog en öl på skybar. sen åkte vi hem och jag höll på att somna hela vägen hem. jag gick och la mig direkt efter att jag kom hem och somnade på en gång. 
 
idag tog jag välbehövlig sovmorron ingen väckar klocka eller nånting som väckte mig. ja förutom att alla ljusslingor och julstakar går igång kl:06:00. men jag vände bara på mig och somnade om igen. vaknade sen igen vid 9. åt frukost och tog det lugnt. va ute och gick en uppfriskande promenix i ett soligt, kallt och snöigt haninge. men jag hade mina broddar på mig så kunde gå i ett bra tempo utan att behöve tänka på hala isfläckar eller nått sånt. 
sen så blev det att ta det lugnt ett tag och dricka en smoothie med bara massa goda nyttigheter :). sen åkte jag in till sats på odenplan och tränade bodypump. det va det nya programmet det kändes bra. men behövder nog köra det några fler gånger för att komma in i det. men maglåten va en riktig mördar låt. nu jävlar kommer magrutorna att komma annars då jävlar har det vart för mycket julmat ;). sen efter den träningen så drog jag vidare till liljeholmen ( ja jag vet jag är galen) men skulle prova på ett nytt pass. ja nytt för mig som heter bodybalance det är en blandning mellan yoga, tai chi och pilates. det ska göra en lugn och balanserad. samtidigt som det är balans och spänst. man ska hålla sig kvar i olika övningar och ställningar. det va roligt och samtidigt lite svårt efter som jag är stel som en planka. så när man ska vrida ut och in på olika kroppsdelar så är det inte helt lätt. men det va en avslappnande och lugn träning som man ändå blev lite varm ut av. kommer nog att köra det flera gånger. för jag kände hur jag blev lugn och avslappnad speciellt i slutet när man bara skulle ligga ner och andas.
 
men sen åkte jag hem och åt middag. jag höll på att dööö av hunger. blev en god sallad med räkor, avokado, tomat, paprika och rödlök. nu blir det att kolla på beck och sen gå och sova.
 
men ha det såå bäst
 
på g in till stan för julbord
 
                 
 
ute och går med mina broddar :)
               
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0