hampus

haha just nu så ligger hampus i min säng som härren på täppan. han är inte blyg inte ;).

igår va det ösmo marknad som jag åkte ner till. började med att gå till izza va där vi två tiden och vi började med lite vin ;). medans hon gjorde i ordning sig och medans vi väntade på att sara skulle komma. så det böev lite vin med jordgubbe i  :). sen när sara kom och hon va klar drog vi ner till marknaden. jag köpte mina brända mandlar av han som jag alltid köper ut av för han står alltid på samma ställe. sen så gick vi runt och kollade lite. tog ett glas vin på öltältet.

vid sex tiden kom elin med tåget och vi gick ner och mötte henne sen gick vi till ica och köpt mat. det skulle grillas hos laijon :). så vi köpte lite grönsaker och kött och sen gick vi vidare hem till lajons föräldrar hus. där borta va madde oxå. så vi grillade och snackade och det va jätte trevligt :). efter maten gick vi ner till ösmo marknaden igen ja själv marknaden va stängd men vi skulle till öltältet och se om det hände nått kul där. drack lite mer vin och snackade med lite folk. sen drg vi hem till izza och kollade på slutat av eurovisoin så vi kom lagom hem till att se loreen vinna. gud hon va ju bara såå grymt jävla bra :). helt otroligt att vi vann men ja låten va ju sjukt bra oxå. men det va sjukt kul och vi va grymt glada vi som va hemma hos izza. sen drog jag hem med sista tåget. jag kunde sova både hos izza och hemma i ösmo men tycker alltid att det är skönast att sova hemma.

det är ju så dött på dom där tågen så jag är inte rädd utom dom få som sitter på tåget sitter oftast och sove. så jag lyssnade på musik och kollade på alla fb komentarer. haha ja jag va ju inte ensam om att fb:a om segern ;).

idag så började jag dagen med att ge mej ut på en spring runda. eller ja jag åt ju frukost först sen gav jag mej ut och sprang. det va varmt väldigt varmt. sen gick jag hem duschade och tog det lite lugnt. sen kände jag bara att nej jag kan inte bara va hemma och inne hela dagen så jag gick ut och la mej och solade en timme. super skönt. vid två tiden drog jag ner till ösmo för jag är hampus vakt :). för mina föräldrar ska åka båt så då måste ju nån ta hand om hund. och ja han fick helt enkelt följa med mej hem. men han känner ju mej så det ska nog gå bra. hehe so far so good. han blev så glad så när jag kom hem och blev kankse mindre glad när han insåg att han skulle få åka bil. men hoppade in och la sig på golvet direkt. jag har fått låna mammas bilel efter som min fortfarande inte är bra. hahaha nu startar den inte ens.

haha jag har glömt bort hur det är att gå ut och gå med en hund. jag tänkte att jacka nej det behövs ju inte det är ju varmt och jag ska ju ändå ut och gå då kommer jag ändå att bli varm. haha ja jag hade säkert kunnat blivit varm om inte hund ska stanna och lukta på varenda lyckstolpe och grässtrå.. fasten jag bor i ett betong ghetto så finns det för mycket gräs som luktar gott. gud jag trodde aldrig
gud han va så himla duktig oxå när vi mötte andra hundar. han sa inte ett ljud han bara gick där som att det inte va en annan hund på andra sidan av gångvägen. hehe säkert bara för att han inte har vart här förut. hade vi vart hemma i ösmo så hade han skält som en galning. men här är han inte så kaxig inte ;).

men nu ska vi mysa och kolla på tv

men ha det såå bäst

ett kort på min outfit från förra helgen



min outfit när jag skulle ner till ösmo marknad



rose vin med jordgubbe









jag och izza





mat på ingång och det va super gott :)



vin



och lite mer vin



haha sara och jag vid nått stång i ösmo



idag va det dax för vår tvättning av lite skor



ligger i solen och steker







hampus har erövrat soffan



ute på promenix




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0