Bakar

Nu är jag hemma från släktmiddagen och det va jätte trevligt. Det va fullt hus och det va nog precis så att alla fick plats och fick en egen stol att sitta på ;). Men fick det hjärterum så finns det plats för många. Vi va först på plats typ för en gång skull. Det började med att vi fick glögg i väntan på att dom andra skulle komma. Sen kom dom andra och så blev det som vanligt mycket prat. Sen blev vi serverade en trerätters meny med toast Skagen som förätt och till huvudrätt va det nån sorts av kycklingpajgryta. Den va jätte god och till det fick vi sallad. Det passade mig bra efter som jag inte är så förtjust i potatis eller ris som det annars oftast brukar vara till sån mat. Och sen blev det två olika tårtor en vanlig prinsesstårta och sen en egen hemma gjord tårta med banan, äpple, nonstop och grädde. Den va jätte god. Prinsesstårtan va så klart oxå god. Det vet jag för jag tog en bit av båda tårtorna ;). Till det blev det att dricka ett glas rött vin och en massa vatten. Jag kände mig ganska så törstig. Ja på vatten då ;). 

Sen åkte vi hem vid nio tiden och det kändes ganska så lagom. Sen när jag kom hem så kände jag för att baka lite bröd som jag har hittat ett recept på från en blogg. Det lått så otroligt gott och dessutom så kändes det som att det nästan va nyttigt ;). Det är ett bröd som är både gluten och laktos fritt. Så det ställde jag mig och göra. Hur resultatet blir ja det återstår att se. Men om dom blir bra så kommer receptet upp sen på bloggen =). 

Mitt bröd :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0