bodycombat

idag tog jag mig till sats medis för att börja dagen med att köra ett bodycombat pass. eller det va inte sådär obehagligt tididgt utom mer en lagom tid. klassen började vid 11:00. jag har bara kört det här passet en gång tidigare. men det va ju ett tag sen så ja nu hade dom bytt program och nya hopp, slag och steg. det är inte helt lätt att köra det här passet tycker jag speciellt när man inte kan det. om man kommer i otakt så är det ganska så svårt att komma i takt igen. speciellt om det är en massa slag med kombinationer och hamnar man i otakt där eller inte riktigt hänger med ja då är det stårt. då gäller det att stå bakom nån som ser ut som en rutinerad combatare men som absolut inte är en sån som står längst fram. 
 
passet gick ganska så bra jag kom in i det mer och mer men det är inte helt lätt. det måste jag ju säga. det svåra är att hänga med och göra så som instruktören gör och att sparka och slå som man ska göra det och inte hitta på nån egen övning ;). sen är det alltid svårt att ta ut och ta i när man inte riktigt vet vad man ska göra när. men det är bara och kämpa på. jag måste försöka och gå på det här passet lite oftare så att jag kommer in i det lite mer och så att jag även lär mig vad dom olika övningarna heter. 
 
 jag hade tänkt att jag kanske skulle gå ut och gå en sväng sen men vädretsmakter tänkte ösregn och tsunami stormar så jag blev allt annat än sugen. men tänkte att om jag går ner till ica så kankse jag blir mer sugen. bara jag kommer ut och känner att det inte är så farligt som det ser ut från fönstret. jag blev allt annat än sugen på att gå ut och gå ner jag klev ut. jag blev mer sugen på att gå tillbaka in än att fortsätta ner till ica. men måste man ha mat så måste man först köpa den.
 
så blev att stanna inne och läsa, krypa upp i soffan under min filt, dricka en kopp te och bara känna känslan av att jag behöver inte gå ut mer idag om jag inte vill. men vad kommer då krypandes som en insekt alltid ska komma krypandes emot en när man ligger på stranden och försöker och slappna av. jo rastlösheten. vadå ska jag bara sitta här inne hela dagen och bara läsa ur min bok som i och försig är jätte bra. kollar ut och känner bara att ja jag vill i alla fall inte gå ut. så ja det blev att bara ta det lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0