de 39 stegen

igår efter att träning så blev det att sätta lite fart och göra sig i ordning i blixtens hastighet. det va den här tekniken då man typ fönar håret, borstar tänderna och duschar samtididgt ;). sen blev det att komma på vad man skulle kunna ha på sig och sen se till att hitta det. med tanke på att jag har halva min garderob i min källare så krävs det ju att man springern ner hellst i några typ av kläder (mer än bh och trosor). hittade nått och ha på mig. när jag va klar så blev det att springa ner till bussen mötta upp mamma och pappa som satt på tåget och sen åka in till stan för att möta upp lena. 
 
det va ganska så jätte kallt ute så blev både mössa, halsduk och vantar på. sen styrde vi våra snabba steg emot odenplan och till intiman. där inne va det något varmare även om det enligt min mening hade kunnat vart lite varmare. men nu fick man då ta ta av sig alla kläder och in med dom i garderoben. sen blev det att gå på toa och att sen hitta våra platser. men oj vad kallt det va här inne. hmm det kankse blir lite varmare när allt folk kommer in. ja en aningens varmare blev det men det va fortfarande lite kallt. pjäsen som vi kollade på hette de 39 stegen och bestod ut av 4 st skådisar Peter Dalle, Morgan Alling, Cecilia Forss och Robin Stegmar. pjäsen va jätte rolig det va både humor, fartfyllt och en lättsam handling. haha allt som passar mig :). jag skrattade ibland så mycket att jag trodde inte att jag skulle kunna sluta. dom spelade så otroligt bra och som hade fått till alla ljudefekter så bra som dom gjorde själva. vi va alla överens när filmen va slut att den va otroligt bra. 
 
efter teatern så gick vi vidare till resturangen som vi skulle äta på. vi hade bokat bord på tennstopet som va en mycket trevlig resturang. vi fick sitta vid ett bra bord och började att spana in menyn. det fanns så mycket gott att välja på. och jag som nu har gått och blivit en fisk människa tänkte att okej det är nu eller aldrig. så jag tog mod till mig och beställde in fisk och oj jag blev inte besviken. den va så troligt god att jag njöt av varenda tugga. det va som en fontän av olika smaker för mina smaklökar. fisken som jag tog va en halstrad röding med rostade rotfrukter och en sås som hette dill beurre blance. haha min pappa tyckte att det va mycket fisk till dom där få rotfrukterna som man fick till fisken. så han tyckte att jag kunde ta lite potatis men det vill jag ju inte ha ;). nej jag va så nöjd så nöjd med min fisk och mina rotfrukter =). till det drack jag ett glas vin. efter maten som gjorde att man hamnade i den där klassiska matkoman så blev det kaffe och efterrätt. jag som va ganska så mätt tog bara en tryffel men den räckte och blev över. den va så mastig och super god.
 
det va en mycket trevlig dag och kväll. vi hade super kul och teatern va rolig och bra och maten va jätte god. så en bra dag med kvalitetstid med hela familjen. men sen va det då dax för att åka hem i kylan. det va alla kläder på och sen till att gå fort igen. vi tog tåget hem och jag va hemma vid 23 tiden och då blev det att hoppa bums i säng. jag va så sjukt trött.
 
idag så blev det att gå uppi god tid för att hinna åka till sats medis direkt på morgonen. för att köra ett Grit Strength pass kl:10:15. men innan det så tänkte jag att jag skulle springa en stud på bandet. men idag va jag mer förberedd och hade mobilen med mig så att jag kunde lyssna på musik. och oj vad mycket roligare det blev. jag kunde springa på i ett bra tempo utan att bara tänka på hur tråkigt det va och på hur mycket jag flåsar och på hur mycket det låter som att det är en elefant som springer på bandet och inte en människa. så blev ett bra, jobbigt och svettigt cardio pass innan grit passet. blev att springa 5km på under 25 min så det kändes kanon bra. känns som att jag kommer att kunna hålla kvar konditionen även under vintern =). sen blev det att gå in i salen och plocka fram alla redskap. den tunga stången och den enorma viljan och tjurskalligheten. passet gick bra. det va sådär galet sjukt äckligt gris jobbigt som det ska vara. stången blev bara tyngre och tyngre ju längre in i passet som vi kom. träningsvärken i ryggen gjorde sig på mind i alla armhävningar som jag gjorde.
 
efter passet blev det att åka hem, äta duscha och göra mig i ordning i rekordfart. jag skulle nämligen åka in till gamla stan och gå på julmarknad med sara och emma. vi möttes upp och började att gå emot marknaden. det fanns ju det vanliga krimskramset av egen gjorda vantar, mössor, renkorvar och allt sånt. jag köpte brända mandlar och så en liten ängel. efter att ha gått runt ett tag så bestämmde vi oss för att fika och hittade ett cafe där man gick ner som i en liten källare. jag tog en kaffe och sen gick vi och satte oss i haha det absolut minsta lilla källarhålan som vi bara kunde hitta. haha när ett annat bord blev ledigt så gick vi och satte oss där i stället.
 
sen gick vi runt lite till i olika affärer innan vi tog tåget hem. det va jätte kul och träffa sara och emma igen få prata lite med dom och bara gå runt och ha trevligt. 
 
men nu har jag lagat mat till nästa vecka och ska kolla lite på tv innan jag ska gå och lägga mig.
 
 outfiten som jag hade för teaterkvällen blev en klänning och ett par rutiga taijts till det =)
 
            teatern 
            haha mästerfotografen mamma med super-duper blixten va framme. haha assså OMG säger jag bara om den här bilden. jag gör mig verkligen inte bra med blixt. haha jag blir helt kritvit, det är helt omöjligt att öppna ögonen när den där mördar blixten kommer på och resultatet ja det ser nu ju nedan.
            utan blixt mycket bättre =) haha som vanligt så ska jag se ut som en ängel och lena ser mer ut som en mordmisstänkt ;)            kaffe till fikat 
            haha våran lilla källar hålla som vi fikade i ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0