Långtur

Idag när jag vaknade helt av mig själv och inte av nån mobil vars alarm gick igång. Så va det kanon väder ute. Det riktigt skrek ut och spring med dig Anna. Passa på innan det spöregnar små spik igen. Så blev att äta en lättare frukost. För det går inte att springa långt om man har ätit en jätte frukost likt en byggarbetare. Så blev att åta frukost i lugn och ro. Jag smakade på mitt bröd som jag bakade igår och det blev jätte gott. Eller det är nog mer som små bullar än som en hel macka. Det är nått som man har till så frukost :) 

Det va kul att det blev gott och när dom är slut så kommer jag absolut att göra fler och kanske experimentera lite med receptet oxå. Sen blev det att städa och dammsuga lite här hemma så att frukosten skulle få komma ner lite i magen innan jag gav mig ut. 

Sen va det dax outfiten va på och jag va laddad till tusen. Åååå det va ett så härligt väder ute. Det va som att det finns hopp om framtiden. Solen sken, det blåste inte storm, stegen kändes härliga, flåset och pulsen kom upp. Det va precis så där härligt, svettigt, jobbigt som det ska vara. Det blev att springa en ganska så lång runda idag. Eller ja inte super duper mördar lång men ändå lite längre än bara en kort runda. Så blev att springa 13,5 km och det kändes så bra. Brukar inte så ofta springa så långt så det är kul att se och känna att man klarar av det och typ inte ramlar ihop och dör. Tror att jag ska sätta upp ett mål på att klara av att springa 2 mil utan att dö. Känns som ett bra mål som jag kan nå. Måste bara hitta en bra runda som är rolig och inte springa samma runda två varv för då kommer jag aldrig att komma runt. Men ska nog springa den här rundan några gånger till innan jag ger mig på 2 mil. För det känns bara sådär sjukt obehagligt långt just nu. Det är lixom ett avstånd som bara är jobbigt att köra med bil ;) 

Jag kommer nog att ha träningsvärk i morgon. Sen har jag köpt lite mat till i morgon. Det är ju trots allt nyår så jag tänkte lyxa till det lite och äta en massa olika plockmats rätter. Så jag längtar redan tills i morgon när jag ska få frossa i en massa godsaker =). Sen ska jag åka ner till Sara och fira nyår där nere i nynäs =)

Men jag tänkte ju såklart att jag skulle skriva receptet på mina bröd/bullar nu när jag vet att dom blev goda. Ja i alla fall om man frågar mig ;)

I mina bullar hade
2 dl mandelmjöl
1 dl rismjöl
1/2 dl kokosmjöl
1/2 dl krossade linfrön
1&1/2 tsk fiberhusk 
1 tsk kardemumma
1 dl torkade tranbär 
1 dl russin
2 dl mandelmjölk
2&1/2 msk kokosolja ( smält )

Sen hällde jag ner alla torra ingredienser i en bunke och hällde sen på mjölken och kokosoljan. Rörde sen runt smeten som blir ganska så hård och kletig. Sen rullade jag smeten till bollar ( här kan man ju låta fantasin flöda om man hellre vill göra platta, banan formade eller glasögon format bröd ). Jag gjorde bollar som jag la på en plåt som jag naturligt vis hade lagt ett bakplåtspapper på. Sen åkte dom in i ugnen på 200 g i mitten i ca 20-30 min beroende på vilken super modern ugn man har. Min är typ från ett tidigt 70-tal så den är inte så super hyper modern men den kan bli jäkligt varm. Så mina fick va inne i typ 22 min och det räckte. Hade ställt mobilen på 20 min och sen tog det ca 2 min att hitta den där jävla stickan som jag hade för mig att jag nån gång hade köpt. För att jag just inte hade nån när jag behövde en. Jag hade köpt en och jag hittade den. Nu ligger den på ett sånt där bra ställe igen ;). 


Så när jag åt en i morse så delade jag på den och åt den bara som den va. Efter som det är så mycket smaker i den så behövde jag inte ha nått på. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0