min dag

oj det blev att skriva och uppdatera mycket just nu. men jag kände att dom två ämnena behövde egna inlägg. men så ska jag ju skriva om vad jag har gjort oxå ;).
 
men igår så jobbade jag typ hela dagen. från kl:10:00 till 18:00. det gick bara bra. det va lite och göra så dagen rullade på. inte så att det va super stressigt men inte helt dött eller. jag trodde att det skulle va jätte lugnt men det va kul att det rullade på. men efter typ 15 så blev det betydligt lugnare och efter 17 så kom det inte in en enda person igenom dörren.
 
efter jobbet så blev det att åka hem och göra sig i ordning lite snabbt för att jag skulle ner till elin för att gå på drinkkväll. jag satte lite fart och gick sen ner till elin. sååå skönt att ha gång avstånd. det är man ju inte bortskämd med. där va dom cillan, cicci, moa och monika redan på plats lite senare kom julia och lova. så kul att träffa en massa goa människor. dricka lite drinkar och äta pepparkakor och frossa i aladdin asken med mörk choklad =)
 
drinkarna va jätte goda. men jag kände att jag va ganska så trött efter att ha jobbat en hel vecka och gått upp tidigt för att hinna och träna innan jobbet och allt sånt. så jag gick faxist inte hem sist för en gång skull. utom bara näst sist. men då blev det bara att gå hem av med sminket, borsta tänderna och sen direkt i säng. jag va så sjukt trött att jag somnade på en gång. va hemma vid efter 12 så blev inte sådär super sent eller. vilket kändes ganska så skönt.
 
idag så hade jag inte ställt nån klocka över huvudtaget. när hände det senast lixom. gud jag kan knappt minnas när jag fick sova tills jag vaknade av mig själv. och det mindes nog inte min kropp eller. för jag sov som en gris till kl 9 då jag vaknade och kände mig som en helt ny människa. jag tror att jag behövde det. jag började med att äta frukost i lugn och ro. som idag bestod ut av kiwi, färskt fikon, gojibär, mullbär, perstagekärnor och till det soyayoghurt. mums det va super gott :)
 
sen gick jag ner till ica och köpte mat, lunch till nästa vecka och allt som jag behövde till mina fröknäckebröd.
sen kände jag att nej men gud det är ju ett kanonväder ute. vad göra??? jo ut och springa. jag dressade på mig spring kläderna och gav mig ut. på en runda som blev på 1,1 mil. det va så härligt. den sprang jag på 55 min och det kädnes som en ganska så okej bra tid. man kan ju såklart alltid springa snabbare men jag känner att jag bara vill springa lite på känsla just nu :).
 
rundan kändes bra. det va tugnt och härligt att få komma ut och få upp pulsen och flåset. men gud vad det blåste. det va typ konstant motvind så det blev ett ordentligt vind motstånd. sen blev det att duscha och sen ta det lite lugnt göra mina fröknäckebröd och äta lunch. till lunch blev det att göra gröt med blåbär, hallon, ägg, kanel och kokosolja i :). 
 
sen laddade jag upp mina träninsbatterier och gick sen ner till sats haninge för att köra ett cross training pass. vi började med mycket rörlighets övningar. och att det kan va så jobbigt att jobba med rörlighet och med bara stången utan vikter. sen började det riktiga jobbet. pulsen fick sig en omgång och alla muskler fick jobba på och när övningen mitten sida sida kom ja då kom den som en käftsmäll utan dess like. när passet va klart så va jag helt slut.
 
det blev att stretcha tillsammans med nathalie som oxå gick på detta pass och det va jätte kul att se henne igen. vi pratade på om lite allt möjligt medans vi stretchade och önskade varandra en god jul.
sen gick jag hem och ja nu har har gjort lunch till nästa vecka och ätit middag och ska ta det lite lugnt kolla lite på tv innan det blir sängen och tagga om för en ny vecka.
 
min frukost :)
 
            springa springa =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0