min jul

min jul igår va jätte mysig och super trevlig. jag började ju med att jobba med ingrdi. tiden gick ganska så fort för jag hade en massa olika saker som jag skulle fixa. det va ner men en massa bågar upp med en massa andra och skylta om i hela butiken. sen kom även helena jul fin och klar in i butiken för att hälsa lite på oss :) så då gick lite tid när hon va där inne. men sen vid 14 så fick jag sluta och åka ner till ösmo. där väntade mamma och pappa på att jag och lena skulle komma ner. jag va först på plats och sen kom lena. 
 
vi började med att dricka årets glögg. jag kan ju tycka att det där med glögg mest bara smakar varm saft. men det gick ner och ja den va god. det är ju inget man dricker allt för ofta som tur är. så vi började med att fika och dricka lite glögg medans vi kollade på kalle anka. lena hade bakat en massa olika julgodisar som va jätte goda. sen blev det julmiddag men massa gott som lax, räkor, ägghalvor, skinka, köttbullar, korv, janssons, pappas hemgjorda sill och en alldeles för god ost. på bordet hade vi även mitt eget hemma gjorda fröknäckebröd. det va inte bara så att det stod där utom det va även så att alla tog ett varsint och tyckte att jo men det va faxist riktigt gott. det va till och med det bästa som jag hade gjort och tagit med mig =). ett bra betyg. till det blev det såklart att dricka lite öl till ;)
 
men när magen står ut åt alla håll och kanter och att man är så mätt att man inte får ner en enda bit till ja då måste man ju bara ta en extra liten ostbit som pricken över i:et så att det är fullt hela vägen upp till halsen. gud varför äter man alltid så mycket att man typ mår illa. men det är ju bara så gott att man vill ha allt och sen lite till av typ bara allt och sen bara lite lite till ;).
 
efter maten ville lena kolla i nått smyckesskrin som mamma hade och när hon även va i leta-efter-gamla-grejer-tagen ja då tog hon fram en låda där bara texten som är skriven på säger att lådan innehåller en massa småsaker... åååå nej herrigud i den här lådan kan det ju ligga precis vad som hällst. och ja det va typ det som den gjorde oxå. det va en massa saker från när vi va små som en massa märken som vi hade på kläder och gamla gameboy och mina gamla hårspännen och en massa magneter. och så hittade jag en lixom låda som det står anna på. åååå nej detta vådar inte gott. vad tror ni låg i den där lådan??? jo mina gamla tänder. hahah assså jag tror att jag dör. haha det kan bara va i min familj som man sparar på en massa gamla mjölktänder. och för den som tror att det bara va mina tänder som va sparde så nej ni kan va lugna även lena och hampus tänder va sparade.
 
tur att vi redan hade ätit och att jag inte är så känslig ;).
sen blev det paketutdelning och jag hade nog vart snäll iår för jag fick en massa fina och bra saker. fick pressentkort ut av mamma och pappa på både thernlunds och på stadium =). wiii shopppa shoppppa. sen fick jag super fina örhängen och ett halsband ut av lena.
 
sen blev det att fika igen. nej men äta mer för omväxlingens skull. lena hade gjort en cheeasecake som va jätte god men tyvärr va den lite för mjuk i mitten men annars va den jätte god och väldigt mättande.
men efter all denna mat så blir man ju oxå väldigt törstig jag körde typ vatten maraton emot slutet ut av kvällen för jag kände att jag började få lite ont i huvudet. fick sen skjus hem ut av lena som skulle åka bil hem så det va så skönt att åka bil hem. själv så lämnade jag min kvar i ösmo.
 
jag va hemma vid tolv tiden och va såå trött att jag somnade på en gång. vaknade sen vid 8 och kände mig piggare. även huvudvärken va borta. skönt. va lite rädd för att jag skulle gå och bli sjuk lagom till när jag äntligen ska få va lite ledig. nu blev det att äta en bra frukost bestående av fikon, kiwi, gojibär, mullbär och till det hade jag havregurt. sen åt jag ett ut av mina fröknäckebröd till. mums. sen åkte jag till sats medis för att kära ett Grit Cardio och ett ABSolution pass. men innan det så sprang jag på bandet. det blev att springa 5km på 24 min. sen blev det att gå in i salen och köra igång träningen. det va sjukt skönt att få träna lite efter gårdagens frosseri. men gud så jobbigt det va...jag trodde att jag skulle dö flera gånger om. men jag överlevde och typ kröp hem. 
 
hemma blev det att äta och ta det lite lugnt. sen började jag fundera på om jag skulle hämta bilen idag eller i morgon. jag kände mig ju sjukt trött. och kände bara att den jag orkar inte. sen tänkte jag att jag kommee ju inte vara piggare i morgon. så nej lika bra att hämta den idag. kolla upp när bussar och tåg gick och åkte helt enkelt ner till ösmo för att få med mig lite skinka hem och köra hem bilen.
 
nu blir det inte så mycket mer än att ta det lugnt och kolla på tv.
 
min outfit black as hades ;)
 
            massa mat + mitt fröknäckebröd
            haha en massa små märken som vi hade när vi va små
            börjar att ana oråd
            vad låg i lådan jo mina gamla mjölktänder
            ursäkta men ska det här verkligen vara en tand från mig??
            en ut av julklapparna som tilda fick ifrån mig. haha jag tyckte att den va så rolig 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0