Blåmärke

Jag såg i morse när jag vaknade att jag hade fått ett blåmärke på höften efter gårdagens bodybalance pass. Tror att jag fick det när vi körde rygg övningarna där man ska ligga på mage och höger hand ska hugga tag i höger ben och vänster hand ska hugga tag i vänster ben och så ska man dra och släppa upp benen och låren från golvet så att man ser ut som ett U. Är det ett tecken på att man är stel eller har väldigt lätt för att få blåmärken ;)

I morse blev det sovmorgon och sen åkte jag till jobbet och krigade. Haha det av en del galningar men oxå en massa härliga och goa människor.  Vi va fyra idag på plats så det känns ju lite lyxigt. Få äta som vanligt. Så jag han med en hel del som jag inte har hunnit med innan som att beställa en massa läsglasögon. För det är ju så att sen M-L slutade så har jag inte bara mina egna ansvarsområden utom jag har även fått ta över hennes. Hehe så ja jag har i alla fall fullt upp om dagarna ;). 

Efter jobbet blev det att åka in till sats Medis och köra ett NTC pass. Men innan det så sprang jag ca 12min på bandet. Jag brukar göra så att jag börjar på 11 an och sen varannan min så höjer jag 0,5 steg så efter 2 min så springer jag på 11,5 och efter 2 min till springer jag på 12 och så håller jag på så tills jag kommer upp till 13,5 då springer jag på i det tempot tills jag stannar bandet hoppar av och går in i salen. Det brukar jobbigt och svettigt emot slutet och jag har fått upp pulsen rejält och är redo att köra igång med passet. 

Idag så hade Jennifer kommit på en ny övning som vi körde mycket och den va sjukt jobbig. Man skulle hålla i två hantlar så i armhävnings position göra 5 armhävningar på tå helst såklart. Sen ta i hopp händerna och bredda lite på benen. Göra va 8 rod med hantlarna sen hoppa upp med benen emot händerna så att man ser ut som en groda. Lufta upp hantlarna ovanför huvudet ställa sig upp. Ha hantlarna ovanför huvudet och sen göra 8 utfalls steg. Och ja det här va en övning och den gjorde vi ganska så många gånger så det blev sjukt jobbigt. 

Men nu är jag hemma har ätit middag och ska snart gå och lägga mig. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0