Jobba jobba

 jobba jobba japp det är bara att jobba på. men jag började min lördag med att klockan ringde inte riktigt sådär obehagligt tididgt men ändå för tididgt för att vara lördag. 06:00 slog allt igång och det va bara att stiga upp. jag hade nämligen tänkt att jag skulle va sådär över seriös och ge mig ut och gå en promenix på morgonen. så japp bara att dressa på sig ordentligt med både underställ, mössa och vantar och ge sig ut. jag lyssnade på sommarpratarna mednas jag promenixade på. blev en skönt uppfriskande promenad på 6km. härligt.
 
sen åkte jag till jobbet och krigade. det va jag helena och kurt som va på plats. och ååå det va så kul att träffa helena igen. haha vi har så kul ihop och hon är verkligen en frisk fläkt =). början va ganska så lugn men sen så rasslade det till och det va som att hela tyresö kom in. det va lixom ingen panik alla på en och samma gång. alla skulle kolla på bågar, låna hem, hämta glasögon, kolla på mer bågar, köpa bågar och ja det va allt. alla ville ha hjälp och alla som hade bokat en tid ja dom kom + en extra. haha det är så kul när det kommer in folk som känner mej och typ räknar med att jag känner dom. men det gör jag ju inte alltid. speciellt inte när dom inte presenterar sig utom bara kommer in och ska först prata med kurt. jaha ja har du bokat en tid. nej inte det inte. nej för han har en som väntar på honom. haha han bara jaha vad heter han. eee nej det är en hon. och jaha du skulle bara dyka upp sådär som gubben i lådan när vi har en fullbokad dag.. okej. jaja. sätt dig ner och vänta då. och så säger han är det du som är anna. japp det är jag och japp det går att läsa på min namnbricka som jag har på mig. och så säger han är det du som är marres dotter. Marre innan jag kopplade det till Marie-Louise ja det tog både 1...10..20 och säkert 30sek innan det plingade till och jag förstod att Marre stod för M-L och han undrade om jag va hennes dotter. eeeee ja svarade jag lite tveksamt på det. haha nej men då visar det ju sig att denna människa är ju skogsbergs pappa. hahah men åååå säg det då från början.
 
men ja det va fullt ös hela dagen och jag skickade iväg helena till ica för att köa mat och sen fick kurre börja och äta. men sen blev han jätte dålig. han blev verkligen dålig. han hade ont i magen och mådde illa. så han fick lägga sig inne i fika rummet släcka ner alla lampor och bara lägga sig ner. han bådde så dåligt att han inte ens kunde åka hem. så det va bara att boka om dom kunderna som va kvar av dagen och så fick han ligga där inne. jag och helena skötte butiken och ja det va fullt upp. jag skickade iväg helena för att ta nått och äta vid 14:15. när det hade lugnat ner sig lite. så hon gick in och kunde fixa mat och ta med ut till butken för att äta och sen gjorde jag samma sak. jag hade ätit klart vid 15:00. det brukar ju dö helt efter 15:00. det gjorde det inte men det lugnade ju ner sig men vi hade lite kunder som kom in och den sista kunden gick 16:58 då gick jag med dom till dörren och låste efter dom ;). 
 
det va skönt att få sluta bara sätta sig på bussen och bara att få ta det lugnt. men ååå jag har ju oxå anmällt mig. och inte till nån spännande bergklättring i falun. nej nej. jag har ju sprungit lidingöloppet förra året och ligger därför med i ett register för folk som tycker om och springa. så jag hade fått ett mejl för ett tag sen om att det ska gå ett lopp i norra länken när den ska öppna. dom hade nått liknande i nån annan länk förut tror jag. men nu ska dom ha ett i norra länken. så innan biltrafiken drar igång så ska dom ha ett lopp på 1 mil där det ska va underhållning blinkande lampor och ja lite allt möjligt på vägen. det låter ju jätte kul och som en mycket spännande löpning. så det tänkte jag att det där vill ju jag springa. så nämnde helena det för mig och jag ba jaaa jag har sett det och vips så hade vi bestämmt oss för att i alla fall vi två skulle spring så japp nu har jag anmällt mig och jag är redan sååå taggad =).
 
och bara för att jag va så taggad av anmällan så när jag kom hem så böt jag om från vardags kläder till spring kläder. så trots det mindre mysiga och regniga vädret så gav jag mig ut. men jag tackar gud för att han kom på kepsen. det är räddningen när man får för sig att springa när det regnar. så japp det va både keps och reflexväst på ;)
 
men ja nu blir det tv och bara chill =)
                             haha så mycket jag, sofia och helena =) när jag läste denna så tänke jag direkt på oss tre det är bara så vi.      jag är inte negativ jag är realistisk och nej jag klagar inte jag konstaterar ;)


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0