massa träning

det har vart en massa träning som sagar som jag inte har skrivit nått. ni få som läser min blogg kankse började och tro att jag ett:hade gått och dött. eller två:blivit uppäten av nått stort och lurvigt djur. men nix pix inget ut av det jag har bara haft fullt upp. kommit hem alldeles för sent och vart alldeles för trött för att orka starta datorn och skriva. det är då jag ska ha i sån där padda. ja asså inte djuret padda utom en ipad. och ja jag kan ju skriva på mobilen men den är ju såå liten så nej jag orkar inte blogga för mycket på den. så nej då böev det inget i stället. men aja.
 
i onsdags blev det Grit Cardio på morgonen och Grit Strength på kvällen och på torsdagen blev det NTC. men innan det så va jag på vårdcentralen på morgonen och svarade ja och ner på rätt frågor och så tog hon mitt blodtryck och sa att ja du har ju ett ganska så lågt blodtryck men jag ser här att det va lågt förra gången oxå. men då hade jag 110/70 nu tyckte jag att hon sa 110/60. om det är bättre eller sämre ja det vet jag inte men det är tydligen bättre att ha lågt än högt. hon frågade om jag tränade nått. jag kollade på henne och sa ja ganska så mycket. hon bara kollade på mig och sa ganska så mycket??. jag ba eee aaaa eller typ normalt mycket. bara lite husmorsträning sådär. hon bara kollade på mig och sa att ja bara det inte går till nån överdrift och blir för mycket träning så är det bara bra med träning. 
 
sen i fredags så va det dax för Grit Strength redan på morgonen. 07:00 på odenplan steg pulsen från vilosäng puls till jag tror att jag dörpuls. idag va det en kille som hette fredrik som hade oss och han va så skön. han började med att slänga på en låt i salen som va nån låt som handlade om förorten. och så började han lassa på vikter på stången att jag trodde att den skulle gå av. han gick igenom lite snabbt om vikten om tekniken och att ha mycket vikt på stången ca 20-30 procent av sin vikt på stången och gärna mer. för det är viktigt att ha mycket vikt på stången för att komma upp så högt i puls som vi ska göra för att få ut max av passet och vad som är tanken med passet. inte mys utom fys. go hard or go home. passet körde igång och jag kände direkt att nej det här känner jag inte igen. men oj det va hat-kärlek från första början. efter uppvärmningen så va det inget som va i takt med musiken utom det va mycket intervaller. det va jobba 30 sek vila i 20 jobba 30 vila i 20 jobba 30 vila i 20 och så höll det på tre eller fyra gånger med olika övningar med stången. när det va klart va det dax för jobb utan stång och då va det mer att man skulle göra tre olika saker det första varvet va 10st djupaknäböj med viktplatta sen 10st armhävningar och sen 10 st hopp och vänd 180 grader runt. det skulle man göra så många varv som möjligt under en viss tid.
 
sen va det varv nummer två, tre och fyra sen höll jag och alla deltagare på och dö. då äntligen fick man lägga sig ner och dööö. eller nej det va dax för magövningar och sen va det klart. åååå säger jag bara jag längtar redan till den här releasen kommer ut. jag frågade såklart vilken det va och det va 7:an. nu är vi på 6:an. det va verkligen hat-kärlek hela passet igenom. 
 
det är livsfarligt att gå på grit det är ju bara såå beroendeframkallande. har du gått på ett vill du gå på alla =).
 
 men ja jag har ju såklart tränat idag oxå. det blev att köra ett lördags dubbelpass med först bodypump och sen Grit Cardio. jag kände mig pigg och glad. redo för att träna. det va fullt med folk i salen dom flesta kände jag igen och kunde heja på innan vi gick in i salen och pratade lite extra med iza som jag har lärt känna som är kompis med elin som håller i passet. som för övrigt är två ut av dom starkaste tjejerna som jag känner. kände mig till och med så stark att jag lassade på lite extra på bröst låten. efter det kände jag mig inte lika stark längre ;). pumpen gick kalas bra och som elin säger är vi här för lördags mys eller lördags fys. svaret är såklart lördags fys. efter pumpen är det Cardio. det är då dom riktiga svett attackerna kommer. det är massa olika övnngar som ska göras så fort som möjligt och så många som möjligt. sen är det snabba byten och mycket av allt. en övning är att man ska först hoppa upp sen ner i en knäböj hoppa ner till en burpees med armhävning upp springa till andra sidan av salen sen tillbaka göra två såna burpees med hopp och sen springa ett varv göra tre buprees och sen springa ett varv. ja ni förstår. och då ska man hinna göra så många som möjligt under en viss tid. den övningen är så äckligt jobbig. den är den värsta övningen ut av alla. pulsen är på väg upp och ut ur halsen.
 
när cardion är slut så är man helt död. jag tog mig sen upp och gick (kröp) till tåget för att åka ner till stallet. träffade madde pratade lite med henne. när jag hade mockat, ridit och fixat så åkte jag hem. när jag kom hem så kände jag mig lite pigg. så det blev att äta en banan och två finn crips och ladda batterierna ja inte bara mina utom mobilens batterier för jag hade bestämmt mig för att ge mig ut och springa. jag skulle inte sprinag för nån kanon tid utom bara för känslan. känslan av att kunna spinga och känsan av att springa. annvände runkeeper och när jag stängde av den så hade jag sprungit 6km på en bra tid. jag va sjukt nöjd. för även om jag bara sprang på känsla och inte på tid så va jag ändå snabb och det känns jätte bra. det visar ju bara att all min övriga träning på gymmet har gett resultat på löpningen och det är ju helt fantastiskt =)
 
men nu blir det inte så mycket mer idag. ska bara ligga i soffan ta det lugnt kolla på tv .i morgon ska jag har kvalitets tid med min kära gamle far. vi ska byta däck på min bil.
 
men ha det såå bäst
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0