matkoma

OMG säger jag bara. jag befinner mig just nu i matkoma delux. det blev en sån otroligt god middag och det va så lätt att göra den oxå. det va så mycket goda smaker att det va som ett himmelrike för smaklökarna =). haha och ja jag ska tala om vad jag åt oxå. jag blandade från två olika recept som jag har hittat på nätet och bland dom bloggarna som jag läser.
 
det blev lax i ung med diverse grönsaker och en sån otroligt god cashewkräm.
 
det va som sakt ja sjukt enkelt att göra. laxen är det bara att gå ner till ica och köpa ;) sen hade jag lite soyayoghurt och lite pesto i en burk och blandande runt dom och hade det sen på laxen och in med deni ugnen på 175g i ca 15min. i väntan på att laxen ska bli klar så skar jag upp. körsbärstomater, paprika, rödlök, fetaost gjord på får, avokado, herte kuvert och bladspenat i en bunke och hälde på en halv citron på.  sen gjorde jag min egen hemgjorda cashwekräm gjord på ca 3dl cashew nötter som jag mixade med min sjukt braiga stavmixer till det blir som ett mjöl. när det är klart hade jag i kankse 2 msk olivolja och så lite salt. ja olivolja och salt får man ta efter tycke och smak. 
 
sen när mobilen ringer efter 15 min så är laxen klar och allt det andra är oxå klart och det är dax för att äta =).
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0