NTC

Det va med stor sorg i litet hjärta som jag idag körde mitt sista NTC pass. Dom ska nämligen ta bort klassen från sats. Så det är inte bara att den ska ta liten jul ledigt. Nej utom dom ska ta bort det helt från alla sats. Det är för att ge plats till andra pass. Men jag tyckte ju om det passet så mycket :(. Det som va roligt med just det här passet är att det är så otroligt varierande. Instruktören väljer helt själv hur passet ska läggas upp och vilka övningar som ska va med. Man får själv va med och påverka passet. Vad man själv villö att man ska lägga mer eller mindre fokus på. Kanske mer mage eller mer kondition. Jennifer lägger upp passet på ett mycket bra sätt med otroligt mycket varierande övningar blandat både styrka och kondition. 

Jag har vart helt slut när passet är slut och det har vart jätte kul. Jag kommer verkligen att sakna det passet. Dagens pass va inget undantag det va om möjligt ännu jobbigare och ännu mer krävande och övningarna blandades. Jag va helt död när passet va klart. 

Men förutom att träna så har jag ont i min höft och det kan bero på gårdagens träning. För ja jag har ont i andra kroppsdelar oxå som jag har träningsvärk i. Eller så beror just denna höft smärta på min ofrivilliga spagat, slit som jag gjorde i badkaret igår. Jag skulle sträcka mig efter balsamet och halkade jag till och benen åkte åt två olika håll överkroppen åt ett annat och jag försökte desperat att få tag på nått så att jag inte skulle ramla ut ur badkaret oxå. Jag kunde riktigt känna hur min stela och ivriga kropp typ gick av på mitten som när man knäcker en pinne. 

Vad har jag då tagit för lärdom av detta mer än att jag absolut inte kan gå ner i spagat, split. Jo att jag måste skaffa mig sånna där pensionärs/barn gummi pluttar som jag kan ha i botten av hela badkaret så att jag slipper uppleva detta igen. 

Förutom att ha ont i min höft så har jag även jobbat idag. Det va fullt upp vi sålde bra och det är alltid kul. Sen har vi förberett för shopping night som vi har haft i centrum idag. Vi har fixat bord med duk. All skyltning och allt annat som skulle ordnat. Sen har vi kört en  massa godis som vi skulle bjuda på. Jag åt typ mer än en godis bit. Haha jag fick typ tvinga mig själv att sluta äta när jag kände att om jag inte slutar och äta typ nu så ko mer vi inte att ha nått kvar att bjuda våra kunder på ;). 

Men ja nu blir det att ta det lugnt kolla lite på tv och sen sova.

Men ha det såå bäst :). 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0