testing testing

idag har jag börjat min söndag med sovmorron. och ja du läser helt korekt (behöver alltså inga nya glasögon). jag tog sovmorgon. eller planen va först att jag skulle gå upp vid sju och ge mig ut och springa innan frukost. men så kommer alltid detta men. jag vaknade upp 07:00 av både mobil och klockradio. kollar ut och det ser ut som att jag befinner mig i ett filmjölkspaket. så dimmigt är det ute. så nej jag ville ju springa i skogen och det känns inte så lockande och göra ner när jag knappt kan se nått utanför mitt fönster. så nej jag ställde om klockan och gick och la mig igen.
 
vid 8 ringde klockan igen nu dax att stiga upp. va jag piggare nej. men jag hade ju ändå trots allt fått lite sovmorgon ;). så blev att äta frukost i lugn och ro. jag verkligen älskar dom mornar som jag kan göra det. bara få njuta av varenda tugga och kolla på nyhetsmorgon samtidigt. få tända några ljus och bara krypa ner under min filt och mysa direkt på morgonen. inte som vissa mornar när man får slänga i sig frukosten. andra tuggan är på ingång innan första äns är färdig tuggad. 
 
jag och pappa hade idag bestämmt att vi skulle ses på hans jobb 10:00. en bra tid. inte för tidigt och man hinner ändå göra annat under dagen. så 10:00 befann jag och bilen i jordbro indusriområde och åkte in på hans jobb. där blev det att byta däcken. prata lite och efter ca 1 timme och 0 svordommar så va vi klara. det va bara att tacka för hjälpen och åka därifrån. det va nog den mest smärtfriaste kvalitetstiden med bilen som vi någonsin har haft ;) annars har det vart det ena och det andra som ska bytas och vi har hållt på i timmar. 
 
men oj vad snabbt och smidigt det gick idag. så när jag kom hem så tänkte jag att om jag ska springa så ska jag göra det nu. innan regnet kommer. så japp bara att byta om och ge mig ut. det va på pigga ben som jag gav mig ut. men jag hade lite för mycket kläder på mig. kände jag ganska så snabbt. jag skulle ha struntat i ett lager men jag tyckte att det va så rått och kallt när jag gick från bilen. men nu fick jag extra svettas i stället ;). så känslorna va blandade. det va mysigt, härligt, lerigt och lite för varmt. jag fick springa lite försiktigt på vissa ställen så att jag inte skulle halka och ramla på arslet för nej det har vi ingen lust med. men jag höll mig på fötterna hela rundan. 
 
sen blev det att duscha. gå ner till ica och köpa lunch och ja nu hade det börjat och regna och sen fixa lunch till nästa vecka och så äta mellis innan jag åkte till sats liljeholmen. varför åkte jag då hela vägen dit. jo för att det va samma tjej som förra veckan som skulle ha crossen här hemma i haninge och efter som hon inte fall fröken carlsson i smaken så bestämmde jag mig för att åka hela vägen in till sats liljehommen för att prova på ett för mig nytt pass närmligen bodycombat och inte för vilken fröken som hälst nej utom för världens starkaste elin som jag brukar köra för på lördagar. 
 
det va med nervösa steg som jag tog mig upp för alla trappor och när elin får syn på mig + lapp i handen så utbrister hon nej men anna vad kul att se dig här idag. jag ler och säger att ja det är första gången som jag går på det här passet så jag är lite nervös. eller jag va ganska så mycket nervös om sanningen skulle fram visste inte riktigt vad jag hade att vänta mig). och så säger jag det att om hon ser nån som gör helt galet eller skuttar åt helt fel håll så är det bara jag. haha hon skrattar och säger att nej men det här kommer och gå jätte bra =). 
jag tittar ju om vanligt mig omkring och kollar på övriga deltagare som ser sjukt starka och peppade ut. hjälp nu blev jag om det gick ännu mer nervös. alla deltagare går självsäkra in i salen och intar sina platser. jag försöker och smyga mig åt andra hållet ner för trappan och hem innan jag kommer på att nej nu får jag ta och skärpa mig. så vänder och smyger in i salen och intar en plats. sådär säkert långtbak men ändå så att jag kan se vad elin gör där framme. men oj så kul det va. svetten rann och det va knappt så att jag tänkte på att jag tränade. men ja det ska erkännas det va svårt. både efter som det va första gången och för att man absolut inte känner igen några bodycombat ord överhuvudtaget. jag kan ju förstå sidekick. okej spark med ben åt sidan. men vilket ut av dom. haha ja vi förstår. men jag hände på så gott jag kunde och ja träning fick jag i alla fall. 
 
för er som inte vet vad bodycombat är det en blandning av karate, taekwondo, capoeira, boxning och muay thai. ja man står alltså och luft slår och sparkar på en osynlig motståndare. och det gäller att inte träffa sina kamrater i huvudet eller nått sånt. men ja det va super duper kul. vet bara inte hur jag ska försöka och lyckas få in detta pass i mitt redan så fulltäcknade träningschema. men aja det är nästa problem. för det är ju så att när man har lärt sig stegen och vad dom olika sakerna heter så kan man ju ta ut rörelserna mer och kan på så sätt ta i mer än att bara kolla på vad instruktören igentligen gör där framme. men svettigt blev det. och jag va lagom mör när det va dax för bodybalance som oxå leds av denna fröken elin. det va en sån skön kompination. först fys och sen mys ;). först svettas och ta i och sen samla ihop sig och sträcka ut sig. balancen gick så bra så. jag märker stor skillnad och det är super kul.
 
jag svajar inte alls lika mycket och kan även här ta ut rörelserna mer och vet vad som kommer här näst och så kan jag gå ner djupare och jobba mer med dom musklerna som ska jobbas och sträck aut dom musklerna mer som ska sträckas ut :). härligt jag måste fortsätta med bodybalance i´m in löööv =). sen att höra elin prata lugnt och harmonisk va bara det en upplevelse jag är ju mest van med att höra henne sprika att kom igen nu då. och det här inne är vi inte för att mesa utom här är vi för att ge allt och lite till. nu stod hon där i trädats position och pratade med en sån mjuk röst att om jag inte viste att det va hon där framme skulle tro att det va nån annan ;).
 
men efter dessa två pass va det skönt att få komma hem. ställa sig i duchen ät min lax röra på till det sallad och min cashewkräm till och kolla på tv. men nu är jag så jävla trött så nu blir det sängen ladda om mina batterier och göra sig redo för en ny lång och plågsam arbetsvecka ;)
 
ha det såå bäst
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0