fort

idag har dagen gått sådär jätte fort som den bara gör när man har mycket att göra och när man känner att man ändå inte riktigt har hunnit med allt. men ja jag började dagen sådär obehagligt tidigt med att mobilen ringde, klock radion började och spela en alldeles för glad melodi och lampan tändes. det va bara att dra av sig täcket och gå upp. inte tända lampan på toan och möta det där ansiktet som mer ser ut som ett öde värre än döden. utom undvika alla speglar gå på toa i mörker. sätta upp håret ta på sig alla kläder, fixa frukost och sen gå till bussen. tur att det inte är så mycket folk ute sådär obehagligt tididgt på söndags mornar för ja det kan inte ha vart en vacker syn som busschaffören fick se när jag klev på ;)
 
ja jag skulle ju då åka ner till stallet och fixa där och då är det bäst att ta det direkt på morgonen. för det där med att sova ja det har man gått om tid att göra sen i graven. så jag åkte då ner till stallet släppte ut dom djur som skulle ut, fixade och mockade. idag va det inte så mycket folk på plats. när jag va klar med allt så åkte jag hem. 
 
åt lite snabbt och bytte om till spring kläderna. blev att springa min vanliga runda i skogen. så härligt att komma ut och få springa. jag är glad att jag fortfarande kan springa utan en massa kramper. elle rjo jag hade jävligt ont i benen och i arslet men det är bara lite hederlig träningsvärk och det har ju ingen dött av. kände mig pigg i både huvudet och i kroppen så sprang på bra och fick en bra tid. härligt.
 
sen gick jag hem duschade och tog fram fido för att gå ett varv runt i lägenheten. det bästa med att bo i en låda är att det går fort att städa. det jobbiga med att bo i en låda och ha mycket lådor under sängen är att dom måste ut för att man ska kunna dammsuga där under. efter det åt jag lite lunch för jag måse ju planera det där lite när jag ska äta. för om jag inte ska behöva smaka på maten fler än en gång så är det bäst att äta minst två timmar innan jag ska åka och träna. så japp innan 2 måste jag ha ätit lunch för att den ska stanna säkert där nere och inte åka hiss upp och ner ;). 
 
sen gick jag ner till ica och köpte lunch till nästa vecka. det fick bli kyckling med sallad till och med egen hemgjorda goda röra :) mums säger jag till det. sen vad gjorde jag sen. jo jag bytte om igen nu till träningskläder och gick ner till sats haninge för att köra ett dubbelpass. men det blir nog sista gången som det blir dubbelpass på söndagar för dom har flyttat på dodgeballen från 17:00 till 14:00 inte nån bra tid tyckte jag. 
 
på plats va nathalie som jag har träffat många gånger nu på crossen. vi bestämmde som vanligt att vi skulle köra tillsammans och väntade nu bara på att själva instruktören skulle kolla. tanken va att det skulle va fredrik som skulle ha oss som vanligt. men in kommer kim med en något stressad blick. han som alltid brukar va på plats tididigt och plocka fram alla stationer, redskap och vikter i god tid. nu kom vi in i en nästan helt tom lokal och skulle då plocka fram alla olika stationer lite fort sådär. men han hade ju såklart en skiss över hur det skulle se ut och med kankse 20-30 pers på plats så gick det jätte fort. det va nämligen så att fredrik va sjuk så kim hade fått lite akut hoppa in och ta hans pass.
 
men ja passet gick jätte bra när det kom igång och det va sjukt jobbigt. som alltid när han håller i passet. han är ju en sån person som älskar burpees. så mellan var 5 övning va det dax för buprees och när vi hade gått ca 2 varv och vi va inne på slutspurten så va det varannan övning på stationen och varannan burpees. det tog död på mig. jag kände bara att nej nu orkar jag inte mer. inte en enda burpees till. sen avslutade vi hela passet med en massa magövningar. och det är ju som vanligt inte helt lätt när man är född till lika stel som en planka och maggmuskler som en daggmask. när detta pass va över så kände jag att nu har jag nog slakit rekord i antal burpees som man kan göra under ett cross training pass. då hade vi inte börjat med dodgeball än. 
 
jag som är ganska så dålig åkte ju på ganska många straff och det är som att den där jävla tärningen va inställd på nummer 2 för mig som är 10 burpees. jag kände bara att nej jag orkar inte nu går jag ut. haha försökte till och med att slå om tärningen en gång och nej 2 igen. det är klart att jag fick andra straff oxå med dom där jävla burpeesarna dom kändes. och som att inte det räckte så tyckte kim som håller i även detta pass att vi skulle köra lite mer burpees under ena pausen. eller paus och paus är fel val. man gör nån annan övning mellan dom olika halvlekarna. vi som hade gått på crossen innan bara kollade på varandra när han sa vad vi skulle göra och alla bara nej inte mer. men jo bara att börja. 
 
sen förlorade såklart det lag som jag och nathalie va med i så som straff fick vårt lag göra 15 burpees innan vi fick sluta för dagen. det va med trötta ben som jag tog mig hem till fots.
 
men nu har jag ätit min middag. lagat lunch till nästa vecka och ska nu kolla på bron innan jag ska gå och lägga mig.
 
men ha det såå bäst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0