Ledig fredag =)

idag har jag en ut av mina älskade lediga fredagar och vad har jag än så länge hunnit med då.
jo igår så va jag och körde ett NTC pass på sats medis och efter det när jag kom hem hade duschat och ätit så kände jag mig ganska så trött. så kollade bara lite på tv och gick sen och la mig innan 22:30. haha sov som en stock hela natten. hade såklart innan jag gick och la mig ställt klockan på 8. så att jag inte skulle sova bort hela dagen. men det hade ju inte behövts för jag vaknade ju såklart vid 7 tiden och kune bara inte somna om. nej lika bra att gå upp då. kände mig pigg och glad.
 
så jag bara att sätta igång datorn och äta frukost. datorn satte jag igång bara för att jag skulle beställa biljetter till avicii. jag tog på mig det uppdraget efter som jag va ledig och vaken vid 9 tiden som biljetterna skulle släppas. vså vid kvart i nio gick jag in på ticnets hemsida och började med att logga in på mitt konto som jag redan har på ticnet och ställde mig så snällt i en dator kö. haha japp man fick köa via datorn för att komma in på sidan för att kunna beställa biljetterna och nu hade dom inte släppts än. vid 9 så börjdade det och rassla till. jag fick ganska så fort komma in på beställar sidan och kunde beställa. tänkte att det där gick ju riktigt smärtfritt och smidigt. skickade sms till madde och sara att nu är biljetterna bokade. fick sen ett sms om att det stod på aftonbladets hemsida att biljetterna hade tagit slut på typ 20 min och att han hade bokat in en extra spelning och om biljetterna är slut där oxå ja det vet jag inte. OMG säger jag bara vilken jävla tur jag hade =). jag tyckte att ja men det där gick ju kalas bra inga problem där inte ;).
 
men efter att ha bokat biljetter och ätit min gröt frukost med hallon, mosad banan, kokosolja och kanel så gick jag ner till sats haninge för att först köra ett cykel pass på 45 min. han som kör det passet är så jävla rolig. han håller vekligen ögonen på en och om nån inte vrider på motståndet när han säger att man ska göra det. ja då hoppar han av cykeln går fram och vridet det åt en. sen om man står i en backe med tung växel så ska man sen sätta sig ner och behålla det så är det många som fuskar och lättar lite. inte på hans klasser inte. nej anntingen så skriker han i micken så att det ekar i hela salen att du jag såg dig lägg på det där motståndet igen. eller så hoppar han av cyklen igen och går och vrider på det igen. jag tycker att han är rolig och köra för. många kan nog tycka att han är lite jobbig som verkligen håller ögonen på en. men hallå du gick ju dit för att jobba, du gick ju dit för att svettas som en gris och för att ta i tills du tror att du ska döö. inte för att gå ute lika perfekt sminkad som du kom in. enda skillnaden är att du möjligt vid är lite rödare om kinderna.
 
nej du ska krypa ut med en svettig pöl bakom dig och smink vad är det. man är bara korkad om man går på ett cykel pass med smink på sig. ja i alla fall efter det svettiga och jobbiga passet så va det då dax för absolution. det är ett 30 min pass för mage och core. soft tänker du. inte soft säger jag som har gått på detta pass några gånger. det är under dom här 30 min som man känner sig som en daggmask utan några magmuskler och utan andra muskler för den delen oxå. det är en massa olika övningar vissa svårare än andra och vissa helt omöjliga. som att stå på händer. haha det är ju som ett skämt när jag försöker och stå på händer. om nu överkroppen är rak och inte viker sig från tyngden av underkroppen som försöker och komma upp. så är det mest benen och sprattlar oc skuttar en liten centimeter ifrån golvet. ja ni kan ju själva se det framför er. det är mer som ett barn som försöker och stå på händer med böjda armar och sprattlande ben.
 
men efter detta pass så gick jag hem. det va på pigga och glada fötter som jag gick hem. jag kände mig så pigg att och det va ett sånt helt underbart väder ute att jag tänkte att jag vill ju bara ut och springa innan det börjar och regna igen. så japp jag gick hem åt lite snabbat en mosad banan och två finn crips. ett perfekt mål mellan målen ;). sen bytte jag om till torra träningskläder och tog mig ut i det underbara vädret. jag sprang inte på tid utom bara för känslan. känslan av att kunna spinga. känslan av höst. känslan av den svala vinden löven som ligger på marken och den underbara känslan av att va tillbaka till skogen och min slinga i den. det va på pigga och friska ben som jag sprang min runda. 
 
sen gick jag hem och mötta en gammal gubbe i hissen. haha han frågade mig om jag hade vart ute och sprungit. japp svarade jag och då frågade han om jag hade sprungit långt. jag svarar nej jag sprang bara 5 km. när jag sa dom orden att nej inte så långt bara 5 km då skrattade han till och bara kollade på mig som att jag va helt dum i huvudet. haha sen att han hade en mage lika stor som halva jag och käpp ja det kankse ska tillägas. han såg inte ut att varken ha sprungit nått dom senaste 50-60 åren och jag tror inte ens att han skulle kunna springa en meter om det så brann bakom honom.
 
men ja sen blev det att hoppa in i duschen. ååå det va sååå skönt att få stå där och ta det lite lugnt ett tag. bara ett litet tag. ja sen gick jag ner till ica köpte mat gick hem och åt lunch. haha ett till mål mellan målen ;).
och ja det är typ där jag är nu när jag skriver. så vad har jag då klar att göra denna lediga fredag. jo jag ska göra i ordning middag som jag ska ta med mig ner till ösmo. för jag ska åka ner till ösmo och träffa mina underbara vänner vi ska ha myskväll. äta gott tillsammans och kolla på film. jag ska såklart ta med mig sallad =).
 
men innan det så ska jag ner till sats haninge igen och köra ett Grit Strenght pass. haha ja jag vet jag är galen. men vad göra ;). jag kommer att sova gott i alla fall.
 
mina två mål mellan målen =)
 
  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0