söndag

det här med att man ställde tillbaka klockan en timme tyckte jag inte kändes nånting i morse när klockan ringde. jag va lika trött som när jag gick och la mig när klockan ringde 05:45. en inte okej tid att ringa en söndags morgon. men det va bara att tvinga sig upp och åka ner till stallet. det blev först att åka buss, tåg och sen gå från stationen och ner till stallet. alltid lika härligt det här med kommunaltrafiken nere i ösmo. det bästa är att räkna med att man få gå för då blir man inte besviken om det är så. utom mer som en positiv överaskning om det går en buss.
 
men ja i stallet blev det i alla fall att släppa ut dom djur som skulle ut. sen rida, mocka, fixa och sen åka hem igen. när jag kom hem så blev det att äta lite snabbt och nått lätt fick bli en mosad banan och två finn crips. ett bra mellanmål. sen bytte jag om till spring kläderna och tog mig ut på en runda. det va på tunga, trött och framför allt träningsvärkiga ben som jag sprang min runda i skogen. känslan va inte sådär super duper härlig som det va i fredags men det va ändå skönt att komma ut och spinga lite. men nu blir det vila från sprigningen i några dagar. då jag inte vill springa så mycket på asfallt utom mest bara springa i skogen. och det kan jag ju typ bara göra när jag är ledig för på mornarna är det mörkt som i en liksäck och på kvällarna när jag har slutat så är det oxå mörkt som i en liksäck.
 
men ja efter min spring tur blev det att duscha och gå ner till ica och tagga till nästa träning. gick sen ner till sats haning för att köra ett cross training pass. med fredrik som brukar köra detta pass va inte på plats utom det va en vikarie. jag brukar tycka attd om flesta vikarier är bra. men jag tyckte inte att hon va så bra. och jag va inte ensam om att tycka det. eller så är vi bara så vana och kräsna med hur det brukar va på dom här passen som vi brukar gå på. men det brukar va många stationer med roliga, tuffa och utmanande övningar med tunga vikter och ett högt tempo. men nja det va lite som att gå på ett cross training pass med lite mellan mjölks varning. eller så är det jag som inte tyckte att det passade mig för så kan det oxå va. det va igentligen inget fel på övningarna som vi gjorde. men jag hade önskat fler stationer med olika övningar. sen tog det sån tid innan vi kom igång. 
 
vi började med uppvärmning som va lite olika stretch övningar det va en mysig och bra uppvärmning. sen skulle hon gå igenom alla övningar och det va där det började och ta tid. det va lite små rörigt oxå över vad vi skulle göra. det va lite som att hon funderade på vilken övning som skulle komma här näst medans hon höll på med den som hon skulle visa. och vad hon visade. det va nästan som att man började fundera på om det va hon som skulle träna eller vi ;). när det väl va dax för att börja och träna så hade man hunnit att bli kall och man hade glömt bort vad det va man skulle göra på den sista stationen. efter typ två varv så va det dax för att byta övningar. dela upp oss i två och två och medans den ena gjorde bänkpress och armhävningar skulle den andra göra marklyft och sen hoppa upp och ner från scenen och sen lite mer olika övningar. det va ganska så kul för då blev det mer tempo och mer tyngre vikter. 
 
för vi är ju ganska så vana med tunga vikter mycket blod, svett och tårar. idag va det inga tunga vikter bara lite hantlar och sen bara arbete med sin egen kroppsvikt. det är ju inget fel med det utom det va själva helheten som jag inte tyckte va så bra. men aja allt kan inte passa alla. men som sakt va det va fler än jag som inte va nöjda och tyckte att det va rörigt och lite oigenomtänkt. men aja.
 
nu har jag i alla fall gjort lunch till nästa vecka det blir taco med sallad gjord på soyafärs =) mums. längtar redan till måndags lunchen.
nu blir det solsidan och sen bron =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0