Deadlift

I morse så började jag min dag på gymmet. Gick upp vid sju åt frukost och åkte sen till sats sjöstaden. Blev att köra dubbel pass av prformance. Men jag va lite tidigt så körde lite på gymmet först i form av en bra rörlighets uppvärmning och sen enbens marklyft med ketterbells och sen axelpress med fria vikter. 

Sen började passen och det första passet va ett Hi-Intensity pass. Där började vi med att under 12 min hinna med så många varv som möjligt av dessa tre övningar. Squat med ketterbells emot bröstet , 80 st höga knän och inte 80 totalt utom höger, vänster är en gång och så då 80 st. Och sen ketterbells swing över huvudet. Galet jobbigt och samtidigt så sjukt kul. Efter dom 12 min fick vi två min vila. Innan vi gick på OMT. Då skulle vi för varje på började minut hinna med att göra 3 burpees, 5 jumping Jacks och 7 jumping lungers. Den resterande tiden som va kvar innan nästa minut började skulle vi stå i plankan. Det va oxå sjukt jobbigt och precis lika sjukt roligt. 

Sen va det direkt till nästa pass som va strength. Idag va fokus på deadlift och militärpress. Så det va bara att plocka fram en 20 kilos stång och ladda på med vikt. Jag började med 10 kilo på varje sida och sen va det bara att lassa på med mer vikt därifrån. Det som är bra med detta pass är att vikterna ska bli tyngre och repsen blir färre. Sen ska man avsluta med 10 och då kan man ta bort lite men absolut inte lika mycket som man har lassat på. Utom det ska va mer än vad man började med. Som mest så hade jag jag 60 kilo totalt med stång och vikt. Det va både tungt och kul. Men jag kan absolut lyfta mer. Får bli till nästa gång. Jag har ju precis börjat med det här med att lyfta tungt så vågar inte lassa på för mycket. 

Det va extra skönt att komma till gymmet idag och bara få lyfta tungt. Få svettas och bara ta i. Inte tänka nånting annat. Få rensa hjärnan och bara få känna pulsen gå upp, svetten spruta och mjölksyran skrika i alla muskler. Det va Terapi med ett jätte stort T. 

Haha det syns när det har ståt marklyft på schemat. 
Coloramas färgkarta fortsätter. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0