Prideparaden

Som jag skrev innan så började jag min morgon med träning. Först med ett crosstraining pass på sats Haninge. Härliga Mikaela va tillbaka efter sin semester och det va även många deltagare som va tillbaka eget sina semestrar. Men vi började med hennes övning som är 100. Det betyder att man ska hinna med att böra 100 burpees, 100 fällkniv, 100 mountain climbers och 100 utfall. Man får lägga upp det precis så som man själv vill. Jag har experimenterat lite olika taktiker. Men kommit fram till att bästa sätter för mig är att göra 20 st av vardera och då blir det 5 varv för att komma upp i 100. Men tidigare hade vi 15 min oss. Nu jag vi bara 13 min och det är fan precis så att man inte hinner. När 13 min hade gått så va jag inne på mitt sista varv och hade avverkat både burpees och fällkniven så hade bara mountain climbers och utfallen kvar. Hade jag bara fått en minut till så hade jag hunnit med några sekunder till marginal. Men nej nu är det så att man inte hinner och det är ju bara såå frustrerande. 

Sen gick vi  dom olika varven innan vi avslutade passet. Det va galet jobbigt och jag har nog glömt bort ( förträngt ) hur jobbig den där 100 övningen är och hur jobbigt hennes pass är. Efter detta pass blev det att cykla ner till tåget och åka in till stan för att gå på nästa pass på Regeringsgatan. Det va ett prformance strength där dom två övningarna som det va fokus på idag va pull ups och utfall med ketterbells. Jag viste ju vad det va fokus och det va ju därför som jag hade anmält mig till detta pass. För jag behöver verkligen bli sååå mycket starkare på mina pull ups och jag vill verkligen oxå bli det. Jag märker ju stor skillnad från när jag började. Men det är ändå galet jobbigt. 

Efter mitt andra pass så åkte jag till Mariatorget för att både hälsa på Lena vår gamla massör som brukade komma till jobbet och för medan jag ändå va inne i stan kunde jag passa på att kolla på prideparaden som har sin början just vid Mariatorget. Så jag slog helt enkelt två flugor i en smäll. Det va såå mycket folk, så mycket färg, så mycket glädje, så mycket budskap och bara sååå mycket kärlek. Det va såå härligt att stå där klappa händerna och se alla glada och stolta människor som gick i paraden. 

Sen åkte jag hem. Hämtade cykeln och cyklade sen hem för att få lite mat i magen. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0