En bra start

Igår så va jag sådär super duper trött kollade lite på gangs of new york. Men jag hade en känsla av att jag hade sett den förut och innan jag somnade helt i soffan så flyttade jag över till sängen. Jag kan ju säga som så att innan klockan va 23:00. Så låg jag i sängen och sov som en stock. Jag kan oxå meddela att mitt nya täcke. Va guld. Det va varmt och skönt. Mina fötter tackade mig hela natten. 

Jag vaknade sen upp vid 06:00 och kände mig sjukt pigg, taggad och utvilad. Så blev att kliva upp och byta om till springkläderna. Gav mig ut på en löprunda. Och det va så härligt. Blev att springa en runda på 1 mil. Det kändes kanonbra. Kroppen kändes pigg och glad. Det va lite halt på sina ställen så blev att ta det lite lugnt så att jag inte hamnade på rumpan. Så fokus låg på att inte ramla, springa på och njuta ut av rundan och se hur Haninge ljusnade och vaknade till liv. Och när jag kom hem så va det ljust. Kändes så härligt. En bra start på dagen helt enkelt =). Sen blev det att stretcha ut kroppen hemma. Och där lår fokus på ben, rumpa och även på bröstryggen. 

Jag har nämligen upptäckt. Eller ner snarare fått det bekräftat för mig själv att jag är stel i bröstryggen och behöver sträcka ut den. Det är nämligen en övning i griten som jag har lite svårt att göra helt ut. Det är en övning där man ska hålla en platta ovanför huvudet med raka armar och sen gå ner i en knäböj. Och jag kan inte komma så djupt ner i knäböjen som jag ser att man ska kunna göra. Det är som att det tar stopp. Men om jag sänker ner plattan ja då är det inga problem. Så det är ju inte i benen som problemet sitter utom i bröstryggen. Så efter passet frågade jag pm tips, råd och hjälp. Hon förklarade för mig att det är många som har problem med det och att det är för att jag är stel i bröstryggen. Så fick en del övningar som jag kan göra för att stretcha ut den. Och jag kan säga att dom är inte helt lätt att utföra. Det tar emot rejält i bröstryggen. 

Men nu äter jag frukost och dricker kaffe. Ska snart dra till jobbet och arbeta till 17:00. Jag jobbar med Ingrid och Lovisa så det ska bli kul att träffa Lovisa igen :). Det va ett tag sen som jag jobbade. Med henne. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0