Vapiano

Igår va vi på vapiano för att fira fina Sofia som fyllde år. Det va lite kompisar till henne inkl Gustav som hon bor hos. Det va kul att få träffa honom och få en ansikte till personen som hon bor hos och som hon har berättat så mycket galna och roliga historier om. Haha det är allt från när brandlarmet går och innan han kan stänga av det så måste han springa in och hämta öronproppar fröst. Till när han skulle frosta av frysen typ ganska så sent på kvällen och det han hade för att fånga upp vattnet va en papptallrik. Haha asså jag har skrattat så jag gråtit när Sofia har berättat allt. Men nu fick han chansen och ge igen lite och berättade om Sofias mindre trevliga morgonhumör ;). 

Men det va jätte trevligt. Vi började med att ta ett glas vitt och sen fick vi gå till vårt bord. Sen när man kom in så fick man ett kort och det kortet får man inte tappa bort. Och sen så registreras allt som man köper på den där kortet och så betalar man sen när man går ut. Jätte smidigt tycker jag. Sen fick man gå runt och ställa sig i olika delar av restaurangen beroende på vad man ville ha och äta. Jag åt en sallad med lax till. Den va jätte god och om jag nån gång kommer att äta där nån mer gång så kommer jag att ta den igen. Den hade verkligen allt och va bara så fantastiskt god =). Dom andra blev oxå mycket nöjda med sina rätter. Sen blev det efterrätt jag tog en jordgubbs pannacotta av nått slag och så fick jag en pyte liten bit av en kladdkaka som oxå va jätte god. Sen vid tolv så började vi och röra oss hemåt och då kände jag hur trött jag va. Jag va hemma vid kvart i ett och då blev det bara att slänga av sig sminket borsta tänderna och hoppa bums i säng. 

Sen blev det att kliva upp vid 07:30 i morse för att äta frukost och för att sen gå mer till sats Haninge och köra ett Cross training pass. Det va ett jobbigt, roligt och svettigt pass. Sen åkte jag in till sats Regeringsgatan och körde ett bodycombat pass. Jag vill ju känna att jag kan köra det passet och inte bara känna mig helt lost. Men idag kändes det riktigt bra. Jag kunde ta i och ta ut mig mer och i te bara tänka höger, vänster, höger, höger, vänster, vänster. Utom det kom mer ut av sig själv. Och sen va instruktören jätte bra tyckte jag oxå. Han förklarade och gick igenom alla övngar innan så himla bra. Så det kändes jätte kul. 

Men idag är det utgång igen. Haha det blir mycket den här helgen. Idag är jag, Sofia, Helena och Lovisa som ska träffas över några glas vin ;). Haha kommer nog att bli super duper kul. 

Men ha det såå bäst. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0