Att lyssna på kroppen

Det där med att lyssna på kroppen är så extremt viktigt och precis lika mycket som det är viktigt så är det även så svårt. För man vill ju så mycket. Man vill ju bara vara Stålmannen eller stålkvinnan som Nadja på ett pass som jag brukar gå på brukar säga ;). Men idag så försökte jag i alla fall att lyssna lite på kroppen. Jag började morgonen med att inte lyssna på den trötta sidan av kroppen. För när klockan ringde 05:15 så va jag allt annat än pigg. Då ville del lata delen av kroppen bara ligga kvar i sängen mysa och sova vidare. Men den fick inte sig vilja igenom idag eller. Jag kom upp och ut och in till stan för att köra ett Grit cardio pass. Fy fan det lixom det andra Grit passet blir ju bara värre och värre för ju fler gånger som jag går på det. Sen blev det att hotta till sig lite med en hot FLX. Från ett svett kalas och in till nästa. 

Sen blev det duschning och att åka in till jobbet för att kriga. Det va lugnt och så där jätte tråkigt och segt. Och då kände kah verkligen hur trött jag va. Jag kände mig så trött i hela kroppen och inte ens kaffe bet på den tröttheten. Så efter jobbet så åkte jag in till sats hötorget för att springa med sats och Urban Tribes gänget. Men jag kände mig bara så seg och trött i kroppen. Så i stället för att flytta upp mig till den snabbare gruppen som jag gjorde förra veckan. Så lyssnade jag på kroppen och tog den gruppen som jag hat sprungit i hela tiden. För den vet jag att jag klarar av utan problem. Jag tog det lugnt och kände att jag inte behövde va längst fram bland dom bästa hela tiden speciellt inte i början. Men sen så vaknade kroppen till liv och blev betydligt mycket piggare. Så då la jag mig bland dom  som sprang längst fram och kunde utmana mig själv lite mer. 

Ett bra pass efter kroppens känsla och förmåga idag =). Härligt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0