Ledig fredag

Idag har jag haft en ledig fredag och det har vart såååå skönt. Jag började med att äta en byggarbetsfrukost för att sen dra in till stan och till sats Regeringsgatan för att köra ett Cross training pass. Det va riktigt jobbigt. Passet som han har är väldigt mycket crossfit inspirerat och det tycker jag är super kul. Vi hade 15 min på att att hinna så många varv som möjligt av dessa övningar 20 st push ups ( armhövningar) 30 st frivändning med press över huvudet 40st mountain climbers 50 st jumping Jacks. Det va galet jobbigt. Men den här gången så läste jag rätt att det va antal och inte sek som vi skulle hålla på. Så jag laddade stången med rätt vikt. Men det räckte inte såhär.  Nej nej. För vad 5:e minut så va det bara att släppa allt och göra 10 st burpees och när vi va klara med dom så va det bara att fortsätta där man avslutade. 

Sen efter att dess 15 minuter från helvetet va över så va det dax att gå in på nästa fas som är OMT ( on the minut ). Och då skulle vi hinna med att göra 12 st squats 12 st situps. Vi hade en minut på oss och när man va klar fick man vila tills nästa minut började. Men då skulle det läggas på 2 st. Så att det blev 14 av varje övning. Osv tills man inte klarade av att öka på mer då fick man stanna kvar där. Jag kom till 22 och då gick jag raka vägen från situpsen till squatsen igen. Detta gjorde vi i 12 min och när dessa minuter va över ja då va jag helt slut. 

Sen blev det att gå hem och äta en ordentlig lunch och sen gick jag ut och gick en sväng ( jag måste ju få ihop mina steg ). Sen blev det agg ladda om och gå ner till sats Haninge och köra ett Grit strength pass. Det va lika svettigt och jobbigt som det ska bara. Det är 30 min från hades och sen ligger man och hyperventilerar när passet väl är över. Och sen så kryper man hem och lägger sig i soffan och typ dör. Men oj vad kul det är. 

Men nu blir det inte så mycket mer än att gå från fredagsfys till fredagsmys ( ligga i soffan och halv sova till lått skit som går på tv ). I morgon ska jag jobba för att jag har bytt med Helena. Så blir att springa en runda innan jobbet helt enkelt. 

Känner mig lite ifrågasatt 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0