lördags mys

oj jag har hunnit med en hel del under helgen. i lördags så började jag med att gå upp sådär lite för tidigt åt frukost och cyklade sen ner till sats haninge för att köra ett cross training pass. det va samma början ut av passet som förra gånget. temat va 100 även denna gång och dom övningarna som vi skulle göra va burpees 100st, fällkniv 100st, mountain climbers 100st och utfall 100st. et gick precis som förra gången på tid och det gällde att bli klar så snabbt som möjligt. förra gången så fick jag en tid på 14 min den här gången fick jag en tid på 13,26 så det va kul att jag bättrade på min tid. det är ju lite det som träning handlar om. att bli bättre och starkare. sen gick vi på dom olika varven.
 
när passet va klart så cyklade jag hem. duschade, åt lite lättare lunch och laddade om för att gå ner till torvalla. det va nämligen dax för iform loppet som jag hade anmällt mig till. så det va bara att ladda om batterierna och gå ner. det va varmt så jag tänkte på att dricka mycket vatten innan. sen hade jag linne och kortbyxor. men innan jag gick så smorde jag in mig ordentligt med solskyddskräm. men jag lyckades ju ändå bränna mig. men jag va ute i god tid så jag gick runt lite hann gå på toa i lugn och ro. innan jag gick till starten. 
 
när starten gick så va jag pigg och redo. benen kändes pigga och fräsha. jag sprang på och kände ganska så snabbt att oj med gud vad varmt det är. starten gick 13:00 så ja det va ju ganska så jätte varmt då. men loppet gick igenom haninge och runt lite och in i centrum och sen ner till eskilsparken och sen till torvalla igen. det va 5km och jag som skulle springa 1 mil sprang då det varvet två gånger. det andra varvet va tungt fy fan. både för att jag redan hade sprungit där en gång och för att det va ju bara sååå jävla varmt. så ja jag tror att jag sprang den rundan mycket på ren jävla vilja. men när jag äntligen kom i mål och stannade pulsklockan så va jag nöjd med tiden och med min prestaton. speciellt med tanke på hur varmt det va. när jag kom i mål så svepte jag typ två glas innan jag gick hem. det va nu en trött och varm carlsson som gick hem.
 
men nu så va det bara att sätta lite fart. hopp in i duschen och sen sminka och göra sig i ordning. för jag skulle nämligen ner till ösmo för att grilla med familjen. lena och emelie va där nere och hade gått på marknaden men jag va inte så interesserad av att gå på den. jag åkte tåget ner och gick bara igenom marknaden för att komma hem och då mötta jag mamma bara av en slump så då gick vi hem. där hemma va pappa, lena och emelie. det va så mysigt så. det bjöds på grillat. jag åt kycklng och sallad sen blev det grillad banan och glass till efterätt. det va bara sååå gott. till det drack jag lite rödvin. medan jag va hemma i ösmo så fick jag ett sms av laijon att dom hade en liten fest och att jag va välkommen dit. så vid 22 tiden så gick jag och träffade dom. det va oxå mycket trevligt. sen åkte jag hem så att jag va hemma vid strax innan ett. då kan jag lova att jag va bra trött. jag somnade i fallet på väg ner till kudden ;)
 
redo för att gå ner till torvalla för att springa :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0