Träningsvärk delux

Det började med att jag vaknade i morse innan klockan ringde och skulle vända mig om och sträcka ut handen för att stänga av mobilen innan den började och ringa. Men det gick som en våg, ilning, stöt eller kanske mer knivhugg igenom hela kroppen av träningsvärk. OMG försökte desperat att hitta en muskel som jag inte hade ont i. Hittade ingen. Lyckades på något mirakulöst sätt ta mig upp ur sängen igenom att rulla av från den och duns nere golvet. Tog sen stöd av soffbordet och drog mig upp på fötter. 

Japp det va min morgon. Då kan man ju undra vad jag hade för mig igår. Jo jag körde ju nya releasen av Grit strength. Den va inte all leka med och jag har hittat nya otränade muskler som har gått legat i vila lita för länge. Så det blev att börja morgonen med lite yoga för att få på sig kläder och sen för att kunna gå toa. Sen blev det en dunder frukost i form av chiagröt med gurkmeja i till det hade jag kiwi, fikon, nötter och bär. Mums. 

Sen cyklade jag ner till sats Haninge för att köra ett Cross Trainingpass direkt på morgonen. Det va en instruktör som hette Lotta som höll inpasset idag. Det va ett jätte roligt pass med ett mycket roligt upplägg. Vi började med att dela upp oss i fyra stycken olika lag. Lag 1-4 jag va i lag nr:2. Vi va ca 8 st varje lag. Del ett av passet va fokus kondition. Vi hade två kortlekar utsprida i en hög golvet som kortspelet finns i sjön. Sen skulle en i varje lag ta ett kort och beroende på vad det va på koret så skulle vi göra olika saker. Hela laget skulle göra övningen inna man fick ta ett nytt kort. Alla hjärter va burpees, klöver va squat, ruter hopp på låda och klöver va mountan climbers. Vi hade 15 min att få ihop så många kort som möjligt. Ess va såklart 14 st. Vi fick ihop 34 st kort och va det bästa laget. 

Del två va mer fokus på styrka. Då skulle man ha en tungstång. Jag laddade såklart på med 10 kilo på varje sida och hade den tyngsta stången i mitt lag =). Då hade betydde hjärter armhävningar, klöver dips på lådan, ruter front squat och klöver push press. Vi gick två ess av klöver och det va inte kul. Eller det va kul med oj så jobbigt. 
Vi hade 15 min på oss att få ihop så som möjligt vi fick ihop 32 kort och va även denna gång det bästa laget =). 
Sen avslutade vi hela passet med tabata planka. 30 sek planka 10 sek vila och upprepade vi den 8 gånger såå 4 min planka.

Sen va passet klart och jag cyklade hem. Kände mig pigg och såå glad efter detta otroligt roliga pass. Så jag tog tillfället i akt och bytte  om direkt till springkläder. Och gav mig helt enkelt ut och sprang en runda. Det va ett kalas härligt springväder. Efter gårdagens regn så va det lite små lerigt i skogen men vad gör det. Det va bara kul att få klafsa lite lagom mycket. Härligt. Jag sprang på en bra tid och kände mig pigg i benen. 

Sen blev det att äta lunch och sen gå ner till Ica. Köpa middag och sen va jag hemma en liten stund och åkte sen in till sats sjöstaden för att köra ett performance strength pass. Det va första gången som jag va på det centret. Det är nytt och det av verkligen jätte snyggt. Mycket stora ytor och verkligen i topp skick. Passet som jag gick på idag är det olika pt som håller i och det är fokus på styrka. Man håller inte till inne i en sal utom är ute i själva performance boxen eller ytan som är ute i gymmet. Vi började med lite rörlighets övningar och jag är ju typ lika stel som en planka. Så ja utmaningen började ju redan där. Sen gick vi igenom dom två övningar som vi skulle göra och det va strict chest to bar pull ups 5 reps. Det betyder att man ska hänga med armarna i en stång och dra sig upp och att bröstet ska upp till stången. Vi fick hjälp av ett gummiband för annars är det typ omöjligt i alla fall för mig som är ganska så svag i mina stackars armar. Eller så är det kroppen som är för tung ;). Andra övningen va L positions rings 30 sek. Ja man skulle hänga i ringar och ha överkroppen rak och benen som ett L ut. Och sen hålla så i 30 sek. 

Jag kan ju säga som så att det va galet jobbigt. Armarna skakade efter typ första setet och vi skulle göra ca 6 set. Det va verkligen jätte kul och super nyttigt för jag är ju inte direkt van med att köra såna övningar så det va kul att utmana sig och upptäcka att jag klarar av så mycket mer än vad jag tror. Nej helt klart fler sånna här pass. Jag och en tjej parade ihop oss och hjälpte och peppade varandra till Max. Jag räknar redan nu med galen träningsvärk i min armar i morgon. Det va med två helt döda armar som jag sen åkte hem. Att 5 st pull ups kan va så sjukt jäkla jobbigt och att 30 sek kan va så sjukt långt. Helt galet. Men oj så kul det va jag är så laddad på att köra det här passet mer. 

Men nu blir det inte mycket mer än att somna på soffan. Till middag bjöds det på lax i ugn och till det en otroligt god sallad med en massa gott och sparris och till det hade jag mina goda basilika fetaost och keso röra =). 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0