Trötta ben

Det va en morgon pigg Carlsson som 06:00 vaknadeav att klockan ringde. 06:01 va jag uppe på fötterna. Dressade på mig löparkläderna och kände mig redo för att ge mig ut och springa. Pulsklocka på, stegräknare på, mobil på allt va med och jag va redo. Skuttade ut ur porten och började springa och kände känslan. Känslan av väldigt trötta ben och jag kände oxå känslan av träningsvärk i benen. Från gårdagens Cross training och Grit pass. Alla dom där jäkla squatsen ja dom satt fint i benen och rumpan. Både baksida och framsida lår och rumpa skrek av träningsvärk. Men Träningsvärken gav med sig efter ett tag. Men inte dom trötta benen. Dom förblev trötta. Jag lyckades på något mirakulöst sätt ta mig runt min runda i skogen + några kilometer till så totalt så blev det nog upp till 1 mil. Men det va inte på någon rekordfart precis. Haha snarare snigelfart. Det va mer en lufsande, lunkande, släpande dra benen i marken gång som jag tog mig runt. Det kändes som att jag mer såg ut som en pensionär med rullator som va ute på en morgon promenix än en morgon pigg människa som va ute på en springrunda. Men det är bara att vila upp benen och ta nya tag. För ja känslan idag va allt annat än mysig och härlig. Det va mer en kamp emot mina trötta ben som helst nog bara hade velat stannat hemma och fortsätta sova när klockan ringde. 

Efter min runda  blev det att ta en lugn och avslappnande stretch bland dom fina träden som har blommat ut. Nu är det en ordentlig frukost som gäller innan jag ska ta och åka till jobbet och kriga. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0