Vårruset

Igår så va det dagen D. Eller kanske snarare dagen med ett stort V. Som i vårrus. Det va dax för mig och springa mitt årliga vårrus. Mitt mål va som vanligt att springa snabbast ut av dom som jag va med. Och såklart att förbättra min tid från förra året. Jag lyckades med båda =). Man kan ju säga som så att Malin som är en grymt bra och snabb löpare skulle ta det lugnt efter dom hon är en sån där härligt galen tjej som ska springa maraton på lördag. För om inte hon hade tagit det lugnt så vette fan om jag hade vart snabbast. Men jag sprang i mål på tiden 22:12 och kände mig sjukt jäkla nöjd. Jag va inte bara snabbast utom jag förbättrade även min tid från förra året då jag sprang på 25 min. Då tog jag tid med mobilen. Idag tog jag tid med min pulsklocka. 

Och när vi alla hade rusat klart så va det dax för picknick. Det va dock lite kallt efter att man hade sprungit och när man sen skulle sitta ner. Det blev ju inte bättre av att det blåste is vindar från alla håll och hanter. Fy vad kallt det va ändå va jag rejält påpälsad. Som jag alltid är. Men det va om händerna som det va värst. Efter picknicken så åkte vi hem. Det va en mycket trevlig kväll och vi va ett glatt gäng på 8 pers som va med och rusade. 

Nästa år ska jag va ännu snabbare ;). 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0