mälardrottningen

ja idag ska drottningen till mälardrottningen. det vill säga jag ska ut och äta med mitt jobb idag. vi ska gå på julbord. vilket jag tycker ska bli jättte kul. och jag ska inte gö samma mistag som jag har gjort dom andra åren så jag har ätit på tok för mycket och typ bara röktlax. men jag älskar lax. lax och godis det är mitt julbord och så snaps förstårs. nån besk härlig droppe eller nån skåne akvavit. smakar som aceton eller nått sånt där annat trevligt. det jag brukar undvika eller ja jag går förbisånt. och det är ju såklart potatis och alla typer av inlagda och inte inlagda siller uch. och ja alla konstiga kattmater och konstiga rörer. ser ut som nått som katten har spytt upp sen har man blandat allt sånt i en mixer kört runt där lite och sen slaffsat upp det på en tallrik och skrivit nått fint på hibreiska vad det kan va. alla typ flokasrunt det och typ bara ääälskar det. men jag går inte på sånt. nej jag äter bara sånt som jag ser och vet vad det är. och det är köttbullar lax godis och revbinspjäll. det är oxå gott. fast på nått julbord så va dom så korta att dom måste ha kommit från en kanin eller nått sånt. men dom va helt okej. efter att man har satt hela personalen på att leta efter grillkrydda:).

men ja så idag är det då dagen d. man måste ha bekvämma skor ej pumps. man måste ha lössittande byxer leggins eller mjukisar ej jeans. man måste ha vassa armbågar för att komma fram till godiset först. hehe ja eller jag brukar ta den kön först och sen matkön. man ska undvika och sätta sig längst in i nått hörn. för då kommer man aldrig ut och kan hämta mer lax. för alla tanter ska mala maten som en ko minst 30 tuggor. ja man måste ha nått löstsitande klänning eller tröja som inte är för varm för det brukar typ va 40grader i dom där lokalerna. och man ska undvika allt som sitter för taijt eller allt som är ett klimaterial. det va mina tips för att överleva ett julbord.

så ingen panik alla på en och samma gång.


Kommentarer
Postat av: m-l

De e så roligt att läasa din blogg. Jag får en rolig stund varje gång. Fortsätt med de.

2009-12-08 @ 12:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0