snöööö

i morse när jag vaknade så hade det snöat. och det va ganska mycket snö oxå säkert en decimeter. och snö inne bär att man måste skotta och skrapa fram bilen. ja om man ens kommer in i bilen. för ja så är det på gamla bilar. när det är kallt så fryser låsen. och specielt om det har snöat och blivit kallt då är det inte roligt. men jag va förbered man får gå ner ca en kvart tidigare. med mej hade jag tändare 2 st i fall nån inte skulle fungera. sen hade jag min låsspray. så först så provade jag bara och försöka och låsa upp. hahaha vad hade jag förväntat mej att dörren skulle flyga upp inte direkt. nej då fick vi ta till med lite tuffare tag. spruta in låssprayen. och elda på nyckeln. sen gick låset upp. men så enkelt är det inte för listerna fryser fast oxå. och man får inte bara slita och dra för då kan listen typ lossna. så det vill man ju inte. nej man får rycka och slita försiktigt tills man kokar av ilska då sliter man bara och då gick dörren upp. och tro mej jag provade inte bara på en dörr. nej jag försökte och få upp alla. men jag fick upp dörren vid ratten. sen va det sköskottning som stod på schemat. men först se om bilen startar. det gjorde den. sen snöskottning. fram med stora bortsen och ta bort snö. rycka loss torkarbladen som hade frysitfast. och tillslut skrapa bort isen. sen va det första steget klart. nu ska vi bara ta oss till jobbet. men det gick oxå bra man får bara ta det lugnt. fast jag är inte så rädd att jag ska krocka bara jag tar det försiktigt inte för för fort och håller avståndet. men jag litar inte på att nån annan inte ska krocka med mej. för man vet ju inte hur dom för eller tänker. hehe när man skulle stanna så stod man typ aldrig helt still i början när det va mycket halt och snö man glev mest hela tiden men jag gled med stil. jag gled blinkade och gled ut till vägen.

det va min morgon. sen idag så va jag i stallet och red bubblan fan det gick bra. jag tycker om den hästen hon är vit söt och pigg. och hon kan hålla sitt huvud själv man slipper gå runt och bära på det. nej hon är lite som en ung cliffen. han va pigg glad framåt. fast hon är känsligare. men det är kul.

men uch vad klockan är mycket ska bara dricka upp min middag(en varm kopp) och sen ska jag sova

men ha det såå bäst

Kommentarer
Postat av: saraaaaaaa

rid hoppkurs på bubblan med mig!!!!!!!!

2009-12-15 @ 10:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0