stallet

ja idag så har jag först jobbat jippi jätte spänande eller inte. sen så åkte jag till stallet med mamma för min bil är fortfarande hemma hos pappa på lagning. och han hittar bara nya fel hela tiden så han har typ beställt delar från örebro och massa ställen runt omi landet. för det är lixom inte så lätt och få tar på delar till en bil som är från 85.

sen när jag kom till stallet så fick man ju höra alla blodiga detaljer om hur stackars narco dog. han typ började med och spränga staketet och typ i panik sprang upp på berget breve suedes och cheronas hage. sen gjorde han en bakåt kullerbyta ner från berget. och sen så när han kom på benen så bara stod han där typ i chock. sen sprang han rakt i i transporterna sen så vet jag inte riktigt hur och vart han stannade. men sen när chocken hade lagt sig så kom väll smärtan. för han hade typ massa sår och såg konstig ut på hela vänster sidan och specielt på magen. och sen så typ vek sig benen på honom men dom försökte få honom och stå upp med hjälp av linor. och det tog veterinären en timme och komma och den timmen fick han lida av sina skador. detva ingen som kunda säga hur det såg ut inne i kroppen men utan på va han inte så fin. och det skulle inte gå och rädda honom så veterinären fick avliva honom på plats så att han skulle få slippa och lida. och så fick man höra hur mucket av pälsen som va borta både här och där. och allt sånt trevligt. och då tänker man bara tur att han har ätit butta så att i alla fall slipper hamna på nåns macka oxå. nej det räcker med hans fruktansvärda avslut på livet och den smärtan han fick stå ut med den sista timmen. tycker så synd om min älskade narco men han har det bra nu. han får gå och beta på dom evigt gröna ängarna i trappalanda. och bara ha det bra och leka med dom andra hästarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0