tröttt

ja hur ska man summera helgen som har varit. i söndags så vaknade jag 05:50 av ett sms från sara där det stod godmorgon. ja god morgon på dej oxå. sen så gick vi till stallet och fodrade och allt sånt. sen va det bara och förbereda för lastning och för en lååång dag. sen så bar det iväg mot djursholm. tyvär gick det ju inte så där jätte bra för sara men ja det är ju så ibland. men ja vad ska man säga om stället. man gick ju bra med motion i alla fall för allt låg åt olika håll. typ framridning nere vid transporterna. en utebana utan lyssen så ja efter 16:00 så va det ju mörkt. sen va framhoppningen uppe vid stallet där det va en jävla bra bit och gå asså. sen va framhoppningen lika liten som en sockerbit. men ridhuset va jävligt fint och en bra ordentlig läktare men en varm caféteria. sen så va det en tjej som ramlade av så att ambulansen fick komma och allt blev försenat en halvtimme. sen när allt va klart och vi skulle få åka hem. nej då startade inte våran bil för batteriet va döttt. och corinns bil startade inte eller den bara blinkade. och a-ks bil sa dåligt batteri. och sen va det bara och leta efter startkablar. sofie hade det som tur va. men det är inte helt lätt och komma så när bilarna när det är andra transporter i vägen+att den bilen som skulle hjälpa vår bil oxå hade transport. men efter mycket om och men så fick vi igång vår bil. men corinns bil ville inte starta. så vi fick möblera om hästarna lite. ut med hästen och in i en annan transport. och corinns häst fick gå in i våran. och hon bodde i stora vika så först fick vi åka dit. men då fick jag hälsa på luckey boy som är hennes gammla tävlingsponny. ååå han är sååå söt. sen fick vi åka hem. vi va hemma i ösmo 21:15 då va det full rulle och gö rent transport och packa in och om alla grejer. sen kom saras mamma och hämtade oss. jag kom hem till mamma och pappa typ vid tio i tio. då va det typ bara hej gå på toa och hej då. ta bilen som va ny fixad och klar så att den ska klara vintern och åka hem. jag va hemma vid 22:40. då va det bara duscha äta lite soppa och sen sova. jag kan ju lugnt säga att jag sov hela natten utan problem.

idag så va jag lite trött fortfarande och så va jag stel i kroppen och specielt axlarna och ryggen bara för att man tog ju ner och upp luckan hela tiden. men annars så gick det bra på jobbet. sen åkte jag till stallet och red neo. det gick faxist bra. han blir ju lite stel och spänd i öppnan och slutan men annars så gick det bra. nu när jag kom hem så jag har gjort lunch för tre dagar det blev sallad och så har jag städat bort allt från fönsterna bara för att dom ska komma i morgon och fixa nåt med dom jätte kul.

men nu ska jag ta och sätta lite fart men ha det så bäst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0