ett år närmare döden

japp så idag eller ja för att va exakt så är det 12:16 så är man ett år närmare döden. heheh jag måste typ va den enda som vet exakt när jag är föd på klockslaget och när jag är döpt. men det är sååå lätt 10/10 och 4/4 kan det bli bättre. hmm jag tror inte det. men i alla fall japp så nu är det dax gå från 22 till 23 fy fan säger jag bara fan snart är man 25. och som min kloke gamle far säger.... att efter 25 så går det bara utför. och ja det är bara tv år kvar. eller så kan man oxå säga som han säger. när man säger grattis hur känns det så säger han att ja det känns som det gjorde igår. hehe eller som farfar säger när man frågar att hur är det... så får man som svar att det är som vanligt det är jämna plågor och det har han sakt i typ 10 års tid.

på tal om dom så va jag där i onsdags. ååå det är såå kul och komma dit för dom är såååå glada när man kommer. det är ju kul att nån är det i alla fall. men det är en del saker man måste tänka på innan man kommer dit. eller det är väll kanske mäst bara en sak. och det är och inte ha ätit på hela dagen. eller i alla fall va välldigt hungrig. för ska man komma så har hon gjort mat för ett helt kompani. man ba eee det är bara jag som ska komma INTE en hel familj. så när jag kom så fick jag bajcon och pannkakor. och när man har ätit typ fyra pannkakor och bajcon till det så frågar farmor
-ska du inte ha lite mer
man svarar
-nej men tack det är bra
hon säger
- men ska du inte ha lite till det finns ju så mycket
man svarar okej
efter dom frågar hon
-ska du inte ha lite till
man svarar
- nej tack nu är det bra
hon säger jo men lite till kan du väll äta det finns så att det räcker till mer
man säger
-okej
för att hon ska bli glad och för att det är såååå gott
sen när man knappt orkar nå mer och man rullar fram så är det värkligen bra och då har man sakt det typ 4 gånger och då räcker det för henne oxå:)
sen så fick jag en halv sockerkaka med pepparkaks smak med mig.
hehe jag kunde bara skratta och säga att nu tror jag inte att jag behöver äta på en hel dag.

som en gång när jag, jonte, syrran och tommy va där. så va det först fika med kaffe med både påtår och tretår;). och till det så serverades det kakor av typ tre olika sorter+en princesstårta. så när man har ätit en tårtbit och en av varge kaka. så ja då är det typ en del tårta kvar.
farmor säger
-ingen som vill ha lite mer tårta
alla svarar
-nej
farmor säger men ni flickor (jag och lena) vill ni inte ha lite mer
och då är det bara och säga jo men lite mer går nog bra. så är det bara och dela på det som är kvar och äta. magen är sååå propfull att det är tur att man har leggins. sen är det dax för typ chips, nötter och godis som och ställer fram. och så sen är det dax för middag och så ska det beställas nåt från en kina resturang som ligger i närheten. så man tar nått och försöker och typ dela med nån. sen när det är dax för maten är man fortfarande mätt men man äter i alla fall. efter som dom har beställt hem det och man vill inte gö dom ledsna. sen efter det så är det efterät då har farmor lagat nått. så det är bara och äta. sen på vägen hem så är man såååå mätt så att man knappt kan gå. hehe man behöver typ knappt äta nått på flera dagar;)

men dom är så söta och dom blir verkligen att det är sååå kul när man kommer förbi och hälsar på:)

nej nu ska jag ta och sova familjen ska komma imorgon och jag har bakat. ja om det nu går och äta hehe.

men ha det så bäst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0