hämtade bilen

ja igår så va jag i ödesmo och hämtade min bil och pappa hade sin kurs för mej. den  handlade om allt från hur jag ska smälla igen baklucka till hur och vart jag ska fylla på oljan. och vilka spakar jag ska dra i när och ja allt sånt. och hur jag får upp motorhuven hehe ja det kan ju va bra. efter som jag måste fylla på olja och en massa sånt. och sen bar det iväg och först så ville pappa att jag skulle köra ett varv runt ösmo. men han började och stannade på ösmo parkering vid centrum. det va vi och inga fler på hela parkeringen. och det är automat så det är ju lite annorlunda. så när man släpper på bromsen så börjar den och rulla så vile han att jag skulle gasa. men vafan det va ju såå trögt så det va helt sjukt så då fick man ta i lite. då blev pappa lite orolig och ba broooomsa. så jag typ hoppade högt och typ satte båda fötterna på bromsen. ja inte riktigt men typ. hehe ja då stod vi still i alla fall. men han tycker inte om när inte han har kontroll. när inte han kan bromsa utom han måste lita på att jag gör det. och då när han får panik så säger han det så fort och tar i lite mer så då höppar man ju högt och lägger på en tvärnit. men sen gå gick det bra. sen så släpte jag av honom hemma i huset. sen åkte jag hem och det gick så bra så hehe. men den låter lite som en buss. hehe så det är lite kul. men den är helt okej.

skönt och ha bil i alla fall igen:)

idag så har jag inte gjort så mycket roligt har mest bara jobbat.

nu kollar jag på lyxfällan hehe asså gud vad ska man säga. jag som trodde att jag hade det knappert. eller ja de är väll den här månaden som har vart mycket. det har vart bilen både betala den och skatten och allt sånt. sen har det vart ridräkningen och så har jag betalat globben biljett och lite sånt. hmm har det vart nått mer. eller ja det vanliga hyra och allt sånt.

men aja nu ska jag kolla klart på lyxfällan.

ha det så bäst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0