senildement

jag tror att jag håller på och bli senil. i söndags höll jag på och leta efter min väst och jag letade så jag trodde att jag skulle bli galen. sen när jag kom till jobbet så låg den på min hylla. sen så åkte jag bilen hem till mamma och pappa för att det skulle bytas däck. så hade jag stannat bilen på uppfatsen så började han prata med mej om min cykelnyckel och om att bilen låter konstigt och allt sånt. så jag gick sen in i huset. så skulle mamma köra mej ner till stationen så att jag kunde ta tåget hem. så gick vi ut till mammas bil och så skulle jag bara av reflex kolla så att jag hade låst bildörren. vips så gick den upp. ja den va inte låst. okej ska ta upp nyckeln och den ligger inte i min jacka. anna springer in i panik och hittar den inte och jag gav den inte till pappa för han har en egen nyckel. så litade jag i min påse som jag hade och där låg den. hmmm när la jag den där.

så det är bara en början få väll snart skriva upp allt på papper så att jag inte glömmer bort mej själv nån stans. typ kom i håg... mej själv.

nu håller jag på och förbereder mej för att jag ska ta och baka i morgon. jag ska gö nyttiga cocosbollar. och då tänker du säker hahahahaha jätte kul. typ som chips light... nej nej det är bara dadlar och sånt. enligt anna skippers recept. så det ska bli spännande. men det är inget man gör bara sådär för det ska ligga i blöt i minst 8 timmar så man får inte ha bråttom.


Energikokosbollar för snabb återhämtning

Ingredienser:

  • 1 dl malda mandlar
  • 1 dl malda valnötter
  • 2 dl dadlar blötlagda
  • 2 dl katrinplommon blötlagda
  • 2 dl kokosflingor (Spara 0,5 dl att rulla bollarna i )
  • 1 tsk kanel

Gör så här:

  1. Mal eller hacka nötterna i en mixer.
  2. Mixa ned dadlar och katrinplommon, lite i taget.
  3. Mixa ned kokosflingorna lite taget.
  4. Tillsätt kanelen.
  5. Forma smeten till runda bollar och rulla i kokos.

Håller i kylskåp ca 10 dagar.

Cashewsnötbollar

Ingredienser:

  • 2 dl cashewnötter
  • 1,5 dl russin
  • 1,5 dl dadlar
  • 1 dl riven kokos

Gör så här:

  1. Blötlägg cashewnötter i en skål och russin och dadlar i en annan skål i åtta timmar.
  2. Mixa hälften av cashewnötterna och dadlarna till en tjock kräm (använd blötläggningsvattnet från frukterna)
  3. Hacka återstående cashewnötter och blanda i krämen tillsammans med russin.
  4. Forma till bollar och rulla i kokos.

*Skulle några bollar bli över är de perfekta att frysas in.


haha ja det är nog ingen risk att nån skulle bli över om jag känner mej själv

men ha det såå bäst


Kommentarer
Postat av: M-L

Ja man får inte ha bråttom, och absolut inte vara sugen på kokosbollar NU!! Som man oftast är.

2010-04-15 @ 19:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0