funderar

ja jag funderar på hur jag ska göra. och det jag funderar på är hur jag ska gö med min ridning. det känns så tråkigt om man skulle sluta rida. jag har ju gjort det sens jag va 8 år. men min bil håller på och kronglar och bråkar. skulle den gå till besiktningen idag så skulle den inte gå igenom. den har för hög halt av nått som jag inte kommer på vad det heter. så just nu så är det frågan om det går och laga eller om den får stå i skogen och dö. och om den inte går igenom så ja då måste man köpa en ny bil. jippi och ja jag har ju sparat pengar men det kommer man inte så långt med för då vill man ha en bil som håller och som man inte måste oroa sig varge gång det är dax för besiktning. eller att pappa måste hålla på 20 timmar innan för att den ska gå igenom för att kunna pusta ut för att nästa år jobba med den igen.

för nu går bilen som en klocka det är bara den där jävla ch halten som ska ner. och pappa får igen ordning på den fasten han har jobbat på i en vecka nu. och om den inte blir bättre så kanske jag inte ska ha bil för jag har den bara när jag ska ner till stallet. jag använder den aldrig när jag ska handla. utom bara till stallet. så om jag inte ska ha bil så kommer det bli jätte jobbigt och åka komunalt ner till stallet som ligger i ösmo. det tar en och en halvtimme med buss och tåg och allt sånt och dom går ju inte så ofta. så då är frågan om man ska byta ridskola och börja rida på en ridskola som ligger närmare.

vad finns då här ute. typ ute på vändelsö finns det ett men det är typ grusväg sista biten och bussarna går bara förbi gudö såå nej där måste man oxå ha bil. ja vad finns det mer jo tyresö ridskola. 7min med buss från tyresö centrum. bussarna går en gång i kvarten och det verkar inte som att det är så långt och gå. hehe ja inte på beskrivningen i alla fall. det va inte så mycket till prisskillnad eller typ bara några hundra.

men det känns ändå lite vemodigt om man skulle lämna sorunda jag har ju ridit där enda sens jag va liten. men det är väll bara en tidsfråga hur länge man orkade åka. komunalt orkar man inte allt för länge. men ja vi får se hur det blir. det beror på vad som händer med bilen och allt sånt.


    eller   ??????



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0