nyttiga kokosbollar

japp nu har jag bakat mina nyttiga kokosbollar. la plommon och dadlar i blöt i morse så när jag kom hem kunde jag börja och baka. ååå dom är såå goda och det känns ju extra bra att dom är nyttiga. det är plommon dadlar och nötter i dom. inte margarin eller socker så långt ögat kan nå. nån dag ska jag ge mej på nyttiga plättar ska bara kirra att plättgärn eller vad det nu heter först. senast jag såg ett sånt va nog hos farmor och farfar dom hade ett som vägde ton. men det måsts ju finnas nått lättare. får ta mej ner till ica maxi och kolla. 

Ingredienser:
  • 1 dl malda mandlar
  • 1 dl malda valnötter
  • 2 dl dadlar blötlagda
  • 2 dl katrinplommon blötlagda
  • 2 dl kokosflingor (Spara 0,5 dl att rulla bollarna i )
  • 1 tsk kanel

Gör så här:

  1. Mal eller hacka nötterna i en mixer.
  2. Mixa ned dadlar och katrinplommon, lite i taget.
  3. Mixa ned kokosflingorna lite taget.
  4. Tillsätt kanelen.
  5. Forma smeten till runda bollar och rulla i kokos.


här är receptet så det är bara och börja baka nyttiga kokosbollar:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0