magknip

oj det va ju ett tag sen jag skrev sist. men kan börja med dagen som idag jag mår inte så där jätte bra. känner mej seg trött lite almänt hängig inte mitt vanliga 110% utom kankse bara på 50% har lite ont i halsen och ont i huvudet som kommer och går. pricken över mitt lilla i är den magknip som jag har börjat och få. det började i söndags och har inte blivit bättre. i söndags så va ddet inte så farligt som det va idag. detva inte kul. det kom och gick och när det kom så gjorde det jätte ont. då va det Quasimodo stillen som gällde och försöka och inte andas så mycket. sen när det gick över så kändes det bra igen.. konstigt.

i söndags så jobbade jag och ja det gick ju bra. ja förutom min magnkip och att det kändes som att jag behövde spy några gånger men det behövde jag inte. jag mådde bara illa.

i lördags så va vi hos mina föräldrar på middag mycket trevligt. mindre trevligt va att jag fick köra från jonte och hem till mej i hans bil. som jag typ aldrig har kört och min bil som jag har är en automat och hans är manuel. så jag har inte kört manuel bil på typ 1,5 år och vi skulle köra igenom stan och jag hittar inte i stan och jag hatar att köra i städer och där jag inte hittar. och förlåt jonte men du SÖG som kartläsare. det va pek-finger-valsen. kör där och så typ pekar han. jag ba men halllå du kan inte peka du måste säga vart jag ska jag har full koll att hålla ögonen på vägen och försöka och inte döda nån. jag kan inte samtidigt kolla på vart du pekar. sen så har min bil ingen servo så jag kan typ ratta ganska mycket innan det händer nått och det är väldigt svårt och få sladd på min bil. det är lite som att köra en traktor. medans hans bil har servo och allt sånt modernt. så när jag svängde lite så svängde den mycket. så jag fick sladd en gång i en rondel och sen fick jag sladd igen för att jag försökte häva sladden och ja sådär fortsatte det tills vi typ stod still och jag fick börja om från början.

sen efter som jonte va min karta och sa att nej men jag hittar så förväntade jag mej att han skulle säga till om det ex kommer ett jätte gupp nånstans. gjorde han det nej. såg anna guppet nej för att det va massa snö och jag hade full koll på att se vart han pekade och inte köra på nån och att växla och inte få sladd och inte motorstopp. så jag kunde inte kolla efter gupp samtidigt utom förväntade mej att han skulle säga till. det gjorde han inte. jag såg guppet han säga oj lägga på en tvärnit och flygga över guppet. hehe upps. jonte va inte glad han höll vid detta laget att få röda utslag på halsen. anna blev ännu mindre glad när han klagade för om inte han hade supit som en jävla alkoliserad alagare så kankse han skulle ha kunnat kört som det va tänkt från början men nej för jonte kunde inte stå emot trycket. så nu fick anna sitta bakom ratten. så början han och klaga på min körstil och hur jag kör igentligen så blir inte anna gladare utom fortsatte sin pridikan till jonte va tyst och sa är du klar nu. nej jag har lite kvar att säga. sen va jag klar. så fort jag såg en skyllt med väg73 så va det knäpptyst i bilen. för anna sa att nu kan du hålla käfter för nu hittar jag.

sen när vi kom hem till mej så tog vi min bil hem till ösmo mycket bättre tyckte jag. men jonte tyckte att det va lite kalt. för jag har ju ingen rumpvärmare nej i min bil får man klä sig varmt och ha en bredbak för att hålla värmen.

men i alla fall i ösmo så va det mat mm gott oxfile med potatisgratäng med sås till. ååå det va så gott så man vill aldrig sluta och äta men sen va jag så mätt så:) sen va det fika och efterrätt glass och after8 och sen kom paradis asken upp. jag kan säga att det som gick åt mäst på lördan det va julmusten för jag va nykter för jag körde jonte va nykter för han va bakis. tommy va nykter för han körde, syrran va nyskter för att hon ville (tog bara ett glass rött till maten) mamma va nykter för att hon har och va dålig(förutom en öl till maten) pappa va nykter för han hade och va dålig(förutom ett glas vin till maten) så ja julmusten gick sig varm runtbordet:)

jag va mycket nöjd över mina presenter. jag fick presentkort på både thörnlunds och kicks, en ny turban hehe min har lixom gjort sitt, vete toffler av syrran ååå jag älskar dom redan, ett stryckgärn(mitt förra möglade), av jonte fick jag örhängen som va lika danna som mitt halsband.

efter en dag i sjukstugan så började jag känna redan på middan att vad täppt jag är. sen på kvällen så va jag mycket mer täppt och hade mer ont i halsen. men man får väll va glad att man inte fick malaria eller nått sånt där annat trevligt. när vi kom hem vid 23 så typ bara kollade jag och jonte på varan och gick in och borstade tänderna och gick och la oss.

men i fredags på julafton så åkte jag till jonte vid 10:00 sen gick vi över tills hans bror där det va fullt hus. jag hamnade som vanligt vid barnbordet:). men det gör inte mej så mycket. jag och leonora fick en liten kontakt med varan hon tyckte mina ringar och halsband va roliga. diamonds are a girls best friend. sen ville inte hon sitta i sin stol breve mej så hon hamnade i mitt knä men där va hon tyst och fin. så det gick så bra så. sen när det va dax för mat så va det fullt hus. ingen panik alla på en och samma gång. jag som satt vid barnmordet blev julmust ansvarig för att förse barnen med julmust och sen hade barnen raptävling och servett vikning och isärplockning. sen när maten kom till barnen så va det inte låt maten tysta mun utom det går både och prata och rapa med mat i mun:) jag tog typ mat sist när stormen hade lagt sig. vi fick även en väldigt snabb visit av tomten som nått ut av barnen va väldigt snabb med att säga men han har ju mask på sig. sen va det paketöppning. det va oxå ingen panik alla på en och samma gång. haha lite som när vi köpte saltgurkor i typ östergötland och kassörskan slängde dom så fort och hårt så man fick fånga varorna i farten;). vi fick oxå paket. chocklad, lite växter och godis som va i en väldigt fin skål som va rooosa:)

kort och gott så va det en rolig och lyckad jul jag va nöjd och det är är väll ändå huvudsaken:)



men nu måste jag och min magknip gå och lägga oss men ha det så bäst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0