bubbli

idag så red jag min favo bubblan. det va hoppning så det gick fort. hehe innan så hade vi lite bommträning. vi gick över odm några gånger. och den här gången gick det mycket bättre i vår hoppning. hehe hon va pigg och glad. och det känndes som att jag kunde bromsa lite mer och ha lite mer kontroll än förra gången. men det är ju lite som att rida en jätte pigg ponny för hon har ju den stilen lite när hon går emot hinder. mycket framben och högt huvud. och så är det typ och se hur många galoppsprång man får plats med innan hindret kommer. och efter så är det fullfart framåt. när man sen försöker och ta tillbaka så är huvudet högt uppe man försöker och ställa lite och forma för innenskänkeln. när hon tar den så typ flyger baken ut och man har gjort en framdelsvänning typ på 180grader. hehe nej kanske inte riktigt. men sen börjar det om när hon ser ett hinder igen. ja om det inte är bommar innan för då måste man antingen lägga på en tvärnit eller så måste man hoppa över den oxå.
men hon är söt.

idag va det kallt när jag skulle hem så det va mycket kläder som gällde. jag hade först ett linne sen en tröja sen en tjockare tröja sen fleacetröja sen min goose jacka. sen va det jeans och termosar. sen ett par strumpor ett par yllesocker och sen mina vinterskor med lurv. sen hade jag halsduk mössa och vantar. och jag frös inte...

men nu är anna trött det är långt över läggdaxs så nu ska anna sova men ha det såå bäst.

 

Kommentarer
Postat av: sara

haha naaaa bubbelibubb!

2010-02-24 @ 20:05:39
URL: http://sariih.blogg.se/ridblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0