tjockisdagen

ja idag va det min dag tjockisdagen. och vi ät semlor på jobbet. eller ja en semla var:). men åååå det är ju sååå gott och sååå onyttigt. men det viktigaste i en diet är att unna sig saker.

i går va det måndag så jag va i stallet och red. jag fick rida smokey. han hade ju gått två pass innan så han såg ut som en dränkt katt redan innan jag började och rida och ja han va ju inte torrare efter. så han fick bada och täcke på. men det känndes bra. det är såå skönt och rida en häst som går lite av sig själv man behöver inte lägga all energi på att få hästen böja på halsen utom man kan tänka på sin egen ridning och sträcka på sig lite. men traven känndes bättre än galoppen blev nästan lite hängig i galoppen. men annars så gick det bra.

nu äter jag min fruktsallad och kolla på familjen annorlunda. men ha det så bäst

men ja juste jag träffade bea igår med lilla silvana och åååå hon va ju sååå söt. och hon skrek högre än ett öra tål. men annars så va hon söt. men hon tyckte inte om och hälsa på capri och blev det lite tårar. men som sakt va om hon ska bli en riktig häst tjej så ska det börjas i tid och vi för fortsätta vår träning. men vi har några år på oss hon är ju nu 3,5 månad. men det är bara va 10 år kvar sen ska hon va med i eliten minst;).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0