viola

ja igår va det måndag och min riddag. jag fick inte rida bubblan utom viola. och ja jag tror att hon har en liten pms period just nu. för i början så va hon inte så glad seg och ja ovillig helt enkelt. fick bli lite arg och samtidigt försöka och inte döda nån. och sen gick vi på volterna och galopperade och skulle minska galoppen på den öppna delen. ja och vid den öppna delen varge gång så mötte vi smokey vilket inte viola tyckte om. och om hon bara kunde ha lagt ner lite mindre energi på att va sur på honom och ta upp huvudet och ge smokey arga blickar utom lagt den energi på att göra det jag bad henne om så skulle det säkert ha gått mycket bättre. det spelade typ ingen roll om jag försökte byta plats eller red på lite eller bromsade mer för smokey kom typ alltid nånstans på den öppna delen. men ja annars så gick det bra.

har jobbat som vanligt gick hem från gudö idag. det är såå skönt när man kommer och och ställa sig i en jättte varm dusch. när vattnet är så varmt i början att det gör ont. jag hatar och duscha i nått fisljummet vatten nej varmt ska det va.

men i morgon ska jag till jonte. jag hoppas att hans bil är klar så att han kan komma och hämta mej. men annars så får jag åka 24:an men den missar ju inte en enda hållplats så det är lite drygt. men det får bli den annars. man brukar ju komma fram tillslut. nu ska jag ta och kolla på familjen annorlunda

så ha det så bäst


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0