familjen annorlunda

har precis kollat på det och vad ska man säga... gud hur överlever dom. i en familj så är dom 11personer på 95kvm. det är helt otroligt. jag tyckte att det va trångt när vi va 5 på typ 90kvm. och då va en av dom 5 en hund. hon har tar ju inte så mycket plats med varken koppel eller sovplats. men 11 personer på 95kvm fan dom sov ju på varan. och ja gud vad kul nör dom blir stora. lite ensamhet ja då får man gå ut och ställa sig på balkongen eller så får man gå ner till busshålplatsen. nej det va så skönt när vi flyttade till det större huset för då fick vi både större rum och mer plats. och det bästa ut av allt vi behövde knappt se varan jag och lena. vi kunde va på olika våningsplan och knappt behöva möttas. för hon kunde gå vardagsrumsvägen och jag köksvägen. jag låste in mej på mitt rum hon låste in sig på sitt. perfekt..

igår va jag i stallet som vanligt och bilen ville inte starta som vanligt. så jag fick ta bussen hem. men det va såå kallt. uch det va kallare än förra gången tyckte jag. eller så beror det på att jag fick röra mej på fingrarna förra gången. för då red jag bubblan igår red jag smokey. hehe han vet ju vart han ska ha huvudet det missar ju bubbland med gämna mellanrum. men uch det gör ju sååååå ont när fingrarna börjar och vakna till och uch man har bara lust och gråta. men det är bara och bitt i hopp. men annars så gick det bra och rida. det är så skönt och rida en häst som kan typ allt. man kan konsentrera sig på sin egen ridning och på hur man sitter än på att få hästen och gå på tygeln hela tiden. eller ja hålla ner huvudet så att man ser nått. men jag tycker om och rida lite utmaningar oxå för då uppsattar man verkligen en häst som smokey.

men nu ska jag snart sova så ha det såå bäst

Kommentarer
Postat av: sara

haha nej men är det inte lite myyyysigt att bo på varandra, typ alla delar tandborste :P

2010-01-13 @ 10:19:06
URL: http://sariih.blogg.se/ridblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0