hoppning

ja i måndags så va det hoppning och jag fick hoppa bubbblan. ja hmm hur ska man säga att det gick. jo men det gick bra tills vi som sakt va började och hoppa. för hon tycker att bommar på marken är jättte läskigt. och då går det ju inte så bra när man rider en 5½ va eller ett stigsprång med galoppbommar innan. jag va nära och ramla av minst 3 gånger. och vi fick typ kämpa för att ta oss över en bom för när vi hade gjort det så va det fullfart farm åt mot hindret och sen gick det fort efter. men ja hon är ju snäll som hoppar bara hon har kommit över bommen. men hon tyckte inte om dom. men när vi galopperade så gick det bättre. men det är svårt för hon är ju såå pigg samtidigt som hon kan lägga på en tvärnit för att det ligger en bomm. så man måste värkligen hålla i och hålla om och röra på fingrarna och göra halvhalter hela tiden och va med på vad som hälst. eller ja antingen tvärnit eller full fart framåt. men som sakt va i galoppen gick det bättre första gången när hon inte viste vart hon skulle. andra gången så viste hon vart hon skulle så då va hon mer laddad. men ja annars gick det  bra. jag va glad att jag inte ramlade av.

idag kom min klänning. och ja jag ska ta kort. men innan jag pallar det så kan jag meddela att den va jätte fin och den satt jätte bra. så jag ska gö mej lite fin och ta kort på den sen. men jag pallade inte gö det idag.

men nu ska jag gö lite nytta men ha det så bäst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0