begravning

ja idag va det begravning av min gammel mormor. men hon va ju mer som en mormor för mej. men det va sorgligt så klart. men blommorna va jätte fina. men det är som vanligt massa folk som man inte känner igen. och det blir en presentation på hej mitt namn är anna marie-louise dotter. eller så blir det ja och det här är anna min stora och sen är det lena min lilla. sen så gick man in i kyrkan och satte sig på träbänkarna med en liten tygbit på. och när orgen började spela så typ hoppade jag högt för att jag va inte beredd på att det skulle va så högt. men sen så tycker jag inte om att dom säger... ja och gud förlåter oss alla våra synder och synder hit och synder dit. fan ska man gå runt och ångra sina synder in i döden och sen när man ligger där i en kista så ska man förföljas av sina synder. och dom ska lixom följa med en in i döden och man ska ike glömma dom. men gud är tydligen en förlåtande man ja men jävligt trångsynt efter som man ska påminnas om dom hela tiden. sen så tycker jag att det är lite mysko när dom säger att... av jord är du kommen. det vet väll alla att man inte kommer från jorden. men det är ändå okej. men det där med synder hmmm. men det är ju sånt som dom alltid måste rabbla. men annars så tyckte jag att det va en fin begravning och det va inte så långdraget vilket va skönt. och hon pratade om lite privata saker och så. det tyckte jag va bra.

sen va det fika och då va det smörgåstårta med skagen på och sen va det tårta. så det va gott så nu är jag väldigt mätt.

men igår så va det ju måndag och ridning. jag red bubblan och det gick jätte bra. hon kändes fin. det är kul och rida henne nu när man hittar mer och mer knappar. och man kan komma på hur man ska göra redan från början. inte typ när man rider nån och så rider man den typ två år senare och man baaa eee ockej vad ska vi gö nu:)

men nu ska jag kanske gö lite nytta så ha det så bäst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0