vildhingsten

idag efter jobbet så åkte jag till stallet och först så träffade jag sara mycket trevligt:) sen så va det dax för det roligaste ut av allt mocka bajs. sen så borstade jag och pussade lite på min vildhingst. sen skulle han få komma ut på sin promenad. och ja man märker redan från början hur promenixen kommer och gå. för om man går lungt och fint ut ur stallet och går fint vid ens sida så komer det att gå bra. men om han kastar sig ut och blir rädd förnått och typ kastar sig in i en transport och går på två ben. ja då kommer promenaden inte bli smärtfritt. utom då kommer det bli mer enstuts, galopp och på två benspromenad. man ba suck. och han böjer ju på hela huvudet och taktar och sen kommer bara ett iiiii och så är det stuts stuts och sen upp på tvåben och sen ner igen och sen galopp på stället och sen kan vi takta igen med huvudet som en banan. jag ser typ ingenting för jag ser bara hans huvud utom för kolla under halsen för att se nått. men vi kom ivär och vi kom hem.

sen så åkte jag hem. nu är jag hemma och kollar på melodifestivalen. ja jag vet inte om man ska skratta eller gråta. men man måste ju kolla.

sen i morgon så ska vi va på jobbet klockan 08:00 för det är möte jätte kul eller inte. men man får frukost i alla fall:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0