stallet

ja jag åkte ju då till stallet idag. det va buss och tåg som stod på schemat jag kan tycka att det är skönt att åka komunalt för då kanjag lyssna på min ljudbok. på tåget till stallet ringde jonte och han mådde mindre bra. sen från tåget så fick jag gå till stallet mindre kul men jag hade mina gummisar så det va lugnt. sen så började jag med och mocka och sånt sen plockade jag in diamant och så skrittade vi ut. han får skritta ca 15-20 min så jag skrittade på grusvägen fram och tillbaka. på ditvägen så går det inte så hem. men när man vänder och skrittar hem så va det mer takt/skritt/trav än avslappnad skritt. men han är ju ganska så pigg och hungrig efter som han inte hade fått nån mat. men vi kom hem båda två tillsammans. sen så fick han mat och blev glad.



sen så har jag gjort min vegetariska lasagne som är nyttig oxå och utan pasta plattor.

sen är morötter, tomat och rödlök

sen zuzzini(stavning) som man gör till pasta plattor+ spenat

sen soya grädde och fetaost men jag kör med buffelost för den tycker jag är godare.

sen gör man bara varannat lager sen in i ugnen 175 grader i ca 30 min sen wips så är det klart. sen brukar jag ha lite pesto till  mums:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0