romanzia

när jag gick på berga så fanns det en häst som hette romanzia eller ja hon heter ju så fortfarande. men googlade runt och hittade två bilder på henne:). hon va så fin. jag tyckte om henne för det va lite fart i henne. haha gud jag minns när vi red ut och jag såg alltid till och ligga sist. för det går alltid roligast till ju längre bak man är. men jag kan ju säga som så när vi hade galopperat klart sträckan så hade jag arbetat mej längre och längre fram i ledet:) hehe. det va kul det. men då märkte man ganska tydligt vilka som bara rider på ridskola och typ aldrig rider ut och jag som både rider på riskola och på privat hästar som jag rider ut på. jag va ju hur lugn som helst och för mej va det den självklaraste saken i världen att rida ut och att hästen hoppar till för typ allt. medans dom som inte va vana satt med halvkorta tyglar och spände sig igenom ritten. när vi galopperade så bromsade dom och tyckte att det gick för fort. och satt ner i galoppen. hallååå vi rider ut. jag satt i lättsits eller så red jag lätt i galoppen. ja om det inte kommer nått läskigt för då fick man ju rätta upp sig. jag lät ju hästen rulla på och bara få galoppera:)
.
jag vann även en dressyr tävling som vi hade på skolan. hehe det va kul. fick till och med en rosett och allt det hade skolan kostat på sig.
.
nej nu ska jag snart ta och bege mej ner till ösmo för att hälsa på mamma och för att sen åka till izza:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0